Årsmøte 2009.

Postet av Lyngen/Karnes IL den 7. Des 2009

Styret tok gjenvalg

Trond Egil Larsen, Johnny Hansen og Wenche Leiros.

L/Ks hovedlag avviklet årsmøte fredag på Geitnes. Et av de viktigste punktene på dette møtet var selvsagt valg av styre for neste år. Og den store dramatikken uteble, ettersom alle styremedlemmene gledelig nok tok gjenvalg.

Styret har i år har bestått av leder Johnny Hansen, nestleder Trond Egil Larsen, kasserer Rune Larsen og sekretær Wenche Leiros. Lill Helmersen var femtekvinne i styret, men etter at hun reise sørover i august har styret bestått av disse fire.

I det nye styret ble også Linn Wikbo valgt inn. Linn tør være kjent som én av de beste kvinnelige fotballspillerne kommunen har fostret. Nå skal hun inn i L/K-styret for å gjøre en jobb.

Årsmøtet ga forøvrig også det nye styret fullmakter til å finne inntil to ekstra styremedlemmer.

En annen av de nyvalgte er Jan Rydningen. Han ble fredag valgt til anleggsleder for L/K. L/K har som kjent to store idrettsanlegg å ta vare på og utvikle, så her har Rydningen en fin utfordring. Med seg på anleggsiden har han i alle fall solide navn.

Ellers fortsetter Torbjørn O. Karlsen som leder for fotball senior, Hildegunn Waltenberg er fortsatt leder i skigruppa, mens ingen gjør Rolf Magne Hansen rangen stridig som leder i turmarsjgruppa og i friidrettsgruppa.

Det er fortsatt ikke valgt leder for fotball junior, men det er godt håp om at dette viktige vervet også kan besettes om ikke lenge.

Vi ønsker styret lykke til i 2010!

Selv om regnskapet skal behandles på et eget årsmøte på nyåret, kunne styret allerede nå avsløre at man vil få et pent overskudd. Klubben har drevet veldig nøkternt i år, samtidig som at man har gjennomført en storstilt utbygging av Geitnes - med kunstgressbanen.

Årsmøtet måtte konstatere at man på seniornivå ikke har lyktes sportslig på fotballfronten, men det er mye å glede seg over nedover i klassene. Ikke minst med seriemesterskap til guttelaget og kretsmesterskap til jentelaget. Skiaktiviteten er også stadig  økende og i 2009 hadde for eksempel Lyngen/Karnes 140 barn på sine onsdagsrenn. Meget imponerende. I tillegg har jo skigruppa gjennomført mye arbeid på løypefronten og også arrangert et meget vellykket sonerenn. Sonerenn blir det i 2010 også.

Fra turmarsj- og friidrettsfronten kan det nevnes at man i 2009 har arrangert det tradisjonstunge Lyngen Halvmaraton. Til neste år er det Kvarthundreårs-løp og da legger man opp til å få til en solid happening. 30. mai er datoen.