L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Mar 2011

Henriksen har signert
L/K styrker seg en knapp måned før seriestart.

Forleden skrev Magnus Henriksen (21) under for Lyngen/Karnes IL. Henriksen tar overgang fra Skjervøy og blir forhåpentligvis klar for spill til cupkampen mot Bossekop tidlig i april.

Henriksen har spilt de siste sesongene for BOIF, men tok overgang tilbake til moderklubben Skjervøy i august i fjor. Spissen er kjent for en tøff og innsatsfylt spillerstil og vil bidra med styrke og muskler i L/K-stallen.

- Han har signert B-skjema, ja. Vi har ikke fått papirene i retur fra SIK, men signalene derfra er at det ikke skal bli noen problemer med overgangen, sier sportslig leder Bernt Olav Johansen.

Magnus Henriksen har spilt spiss for BOIF de siste sesongene og var blant annet sentral da bardufoss-guttene sjokkbeseiret L/K i første seriekamp i 2009. Henriksen kan imidlertid også være aktuell som midtstopper, ifølge Johansen.

Skulle ting ordne seg med Henriksen, begynner L/K-stallen for alvor å ta form. Stallen teller 25-26 mann nå, men forsterkninger skal fortsatt ikke utelukkes.

I neste uke bærer det til Tyrkia for drøyt 20 spillere og vel hjemme derfra er det bare dager til cupkampen mot Bossekop 6. april.