L/K 2011:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 29. Apr 2011

Dreyer kommer tilbake
Som om ikke L/K var målfarlige nok fra før av...

Det har vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men nå er det i alle fall offisielt: Steffen Dreyer (24) er tilbake i rødt - som L/K-spiller.

Overgangspapirene er sendt sørover og spiller og klubb er også enige om å "fornye ekteskapsløftene". Dreyer forlot L/K til fordel for Nordkjosbotn etter sesongen 2010, men har nå valgt å vende tilbake til klubben han har vært i siden han var 12.

Steffen har trent med L/K i byen den siste tiden og blir spilleklar til kampen mot Ishavsbyen 7. mai. Den kan imidlertid komme litt tidlig for Steffen matchformmessig, og kanskje er bortekampen mot BUL i Alta 14. mai et bedre tips for å se unge Dreyer i L/K-drakt.

- Steffen er tilbake, og i løpet av en lang sesong kommer det til å bli viktig. Steffen i form er absolutt en god spiller. Men han har en vei å gå før han er i matchform, sier hovedtrener og sportslig leder Bernt Olav Johansen i L/K.

Når Dreyer begynner å komme ordentlig i form er han i alle fall en mann å dra veksler på i L/K-stallen. Steffen var god for 18 seriemål i 2010. Steffen får draktnummer 99 når han nå returnerer til L/K.

Uansett representerer Dreyer et aldri så lite luksusproblem for Bernt Olav Johansen og Roger Lange og et L/K-lag som har scoret 10 mål på sine to første seriekamper mot særdeles kvalifisert motstand.

- Det er alltid hyggelig å få "Lyngen"-gutter tilbake for å spille for L/K, sier Bernt Olav Johansen.

På minussiden anfører vi at Joakim Flatvoll til slutt har fullført overgangen til moderklubben Nordreisa. Flatvoll varslet tidlig i vinter at han ønsket å dra hjem til 4. divisjonsspill og nå blir kraftpluggen klar for NIL etter at klubbene har blitt enige om betingelsene for overgangen.
Joakim var bunnsolid på stopperplass for L/K ifjor og vil bli savnet både på og utenfor banen.  Vi ønsker Joakim lykke til i NIL!