L/K 2 i 5. divisjon:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Mai 2011

Endelig seier for andrelaget
Og nå holdt L/K 2 nullen også.

L/K 2 vant 4-0 mot Ullsfjord på sommerlige Geitnes i dag. Alexander Løvland Rygh scorte to (straffe og frispark) mens Oskar Kleveland Leiros og Robin Wikbo Samuelsen satte de to andre.

I motsetning til de to foregående kampene, var L/K langt mer effektive foran mål i dag. Samtidig var gjestene lite effektive, i tillegg til at keeper Kristoffer Granås stod en god kamp i L/K-buret. USK kunne fort fått seg ett mål eller to, men så skal det også nevnes at L/K svidde et straffespark på 2-0 da stopper Tomas Einebakken Nilsen misbrukte sjansen fra 11-meteren.

Oskar Kleveland Leiros satte inn 1-0 etter 21 minutter da han forfulgte et langt oppspill og kom før keeperen på ballen. Hadde ikke ballen seilt over keeper og i mål, så hadde det nok blitt straffespark, men kanongod innsats av unge Leiros der.

Løvland Rygh satte inn 2-0 på et pent frispark i andre omgang (54 min), mens innbytter Robin Wikbo Samuelsen viste både fart og avslutteregenskap da han satte inn 3-0 seks minutter før slutt. Det var for øvrig samme mann som ble felt da L/K misbrukte den første sjansen fra ellevemeteren. Da laget fikk ny straffe på overtid, etter at Alexander Løvland Rygh ble tatt, tok offeret selv ansvar og satte inn straffen.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Hans Roar Karlsen, Tomas Einebakken Nilsen, Morten Pettersen, Jonas Samuelsen; Kristoffer Fagerborg, Oskar Kleveland Leiros, Stig-Roar Hansen Rognli, Henning Skogvang, Martin Strand; Alexander Løvland Rygh

Innbyttere: Robin Wikbo Samuelsen, Uno Nesvik, Tor-André Einebakken Nilsen, Alexander Elveslett Slettli, Sindre Dreyer

Dommer: Johnny Olsen