L/K 2 i 5. divisjon:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 5. Jun 2011

Avgjorde på slutten
Alex Løvland Rygh berget tre poeng på overtid for L/K 2.

Tromsøysund hadde akkurat utlignet til 3-3 i det nittiende minutt, da Alexander Løvland Rygh satte inn 4-3 målet som berget seieren for L/K 2 i dag. Da hadde spissen allerede scoret to mål i kampen på Stakkevollan og var uten tvil dagens mann i L/K-leiren.

Løvland Rygh tok L/K 2 opp i en 2-0 ledelse i første omgang. Tromsøysund utlignet etter hvert til 2-2, men Stig-Roar Hansen Rognli satte inn 3-2 fire minutter før slutt og L/K hadde med det berettiget håp om tre poeng. Så får hjemmelaget utligningen sin i det 90. minutt og det meste tyder på ett poeng til hvert av lagene. Men så dukker Alex opp og blir matchvinner med sitt tredje for dagen.

En knepen seier i årets første bortekamp, men likevel godt for selvtilliten. Godt å se at både de rutinerte, som målscorerne Hansen Rognli og Løvland Rygh, og unggutter som Henning Skogvang, Martin Strand, Hans Roar Karlsen og Oskar Leiros tar ansvar også på bortebane. Dagens backfirer holdt en snittalder på 17,7 år. Det er brukbart.

Christer Steinvik spilte sin første seriekamp for året og gjorde sine saker bra da han ble byttet inn.

L/Ks lag: Tommy Morten Mortensen; Henning Skogvang, Tomas Einebakken Nilsen, Jan Robin Bjørn, Hans Roar Karlsen; Oskar Leiros, Jens-Georg Løvland; Martin Strand, Stig-Roar Hansen Rognli, Robin Wikbo Samuelsen; Alexander Løvland Rygh.

Innbyttere: Kristoffer Fagerborg, Christer Steinvik, Rudi Dreyer, Magnus Wikbo Samuelsen.

Ingen gule kort til L/K