3. divisjon, L/K - TUIL 2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 10. Jun 2011

Tre poeng, men ikke så mye mer
Sola på Geitnes varmet hele kampen, mens L/K-spillet bare varmet i rundt 20 minutter. Oppdatert versjon!

L/K avgjorde i praksis kampen i løpet av de første ti minuttene. Da hadde Ole Oscar Ross og Jonas Samuelsen scoret ett mål hver og det så ut til å gå mot kalasseier. Men de siste åtti minuttene forble målløse. TUIL 2 hadde knapt skudd på mål i første omgang men yppet seg litt i andre og kunne fått seg et spenningsskapende mål mot slutten. I andre enden sløste L/K bort mange gyldne muligheter i både første og andre omgang. At for eksempel Steffen Dreyer gikk målløs av banen, var et lite under. Spesielt innlegget fra Ole Oscar Ross i første omgang var ferdigscoret, men Dreyer satte ballen over.

Men 2-0 er greit - spesielt at vi holder nullen. Det er første gang i år og var sånn sett på høy tid.

Kampen begynte i sedvanlig Geitnes-stil med et markant L/K-press og flere store muligheter etter godt spill.Øyvind Garfjell gjorde som han ville på venstrekanten og Ståle Johansen slo gang på gang Garfjell igjennom. Innleggene var gode, men L/K rakk ikke å komme med tilstrekkelig med folk inn i boksen. Men det skjedde ting på høyresiden også. Lange og Johansen hadde blitt tvunget til å gjøre endringer på høyrekanten ettersom høyreback Joakim Einebakken Nilsen var ute med skade. Inn kom Jens-Georg Løvland, mens Jonas Samuelsen startet på høyrekanten offensivt på midtbanen. Det var absolutt to vellykkede trekk. Jens var stødigheten sjøl på backen og var også forbausende målkåt, kanskje inspirert av sin gamle backkompis og rival i målprotokollen Tor Arne Larsen - som jo scoret mot Salangen sist helg. Jonas Samuelsen to definitivt også vare på muligheten når han fikk den. Spesielt i første omgang var han et konstant uromoment på høyrekanten med innsats, fart og stor vilje.

Etter fire minutter kommer 1-0. Steffen Dreyer kommer seg fri på høyrekanten og slår inn i feltet. TUIL-keeperen får en hånd på ballen, men klarer bare å slå den ut i feltet. Der er Ole Oscar Ross raskt på pletten og pirker inn 1-0.

I løpet av de neste fem minuttene har Ross ytterligere to store sjanser til å øke ledelsen, før Øyvind Garfjell er ute med venstrefoten sin igjen. Nå slår han et perfekt innlegg til nevnte Jonas Samuelsen. Han møter på bakerste stolpe og header inn 2-0 på vakkert vis. Etter 10 minutter med festfotball, var det ikke fritt for at publikum begynte å ta fram skjemaet til storseier, men som så mange ganger før blir L/k mer reserverte og omstendelige etter hvert som omgangen skrider frem. Steffens gigantsjanse etter 32 minutter er nevnt og kanonskuddet i tverrliggeren ti minutter senere fortjener også omtale. Mange mente sågar den var inne, men dommertrioen gjorde nok rett i å la spillet fortsette der. Betryggende nok var det i alle fall potte tett bakover i første omgang. Vi kunne ikke registrere ett eneste TUIL-skudd på mål de første 45.

Gjennom stort sett hele andre omgang har L/K grei kontroll på kampen mot det unge TUIL-laget, men det blir litt halvhjertet offensivt. L/K viser i glimt hvilke ferdigheter laget besitter, men noen flere mål blir det ikke.

Men tre poeng er alltid kjærkomne. Med oppgjørene lørdag i 3. divisjon har L/K og Bossekop nå en luke til de andre lagene. BUL vant mot Kirkenes lørdag, mens Finnsnes slo Fløya.

Tabellen ser du her!

* Espen Haugen fikk seg en lei overtråkk på Geitnes. Han røk leddbåndet i ankelen i 2. omgang og blir nok ikke å se på fotballbanen før til høsten. Trist for Haugen, som seneste forrige helg scoret to mot Salangen borte.

* Jens-Georg Løvland spilte sin første kamp fra start. Det gjorde han med bravur. Med 29-åringen på plass, og med Ståle Johansen (40) nede på stopperplass, mønstret plutselig L/K en forsvarsfirer med gjennomsnittsalder på 31 år. Det er det mange år siden vi har gjort - hvis vi noen gang har gjort det.

* Ole Oscar Ross scoret sitt syvende seriemål for sesongen og er nå likt med Andreas Løvland i seriesammenheng.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens-Genorg Løvland, Mats-Haakon Karlsen, Ståle Johansen, Tor Arne Larsen; Andreas Løvland, Espen Haugen; Ole Oscar Ross, Øyvind Garfjell, Jonas Samuelsen; Steffen Dreyer.

Innbyttere: Magnus Henriksen, Ole Remi Hausner, Tomas Einebakken Nilsen

Dommer: Geir Oskar Isaksen, Skjervøy - meget god kontroll.

Gult kort L/K: Tor Arne Larsen