L/K i Piteå:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Jul 2011

Knepent tap i Sverige
Piteå IF ble for sterke for L/K i kveld.

L/K tapte 2-1 for hjemmelaget Piteå IF i kveldens kamp på flott LF Arena i Piteå.
Kampen er et ledd i L/K-guttenes årlige treningsleir i Bottenvik-perlen - en leir som startet søndag. Piteå spiller på nivå 4 i Sverige, i en langt mer spisset divisjonspyramide enn i Norge, og er nok et lag som hadde hevdet seg greit på nivå 3 i Norge.
Et litt redusert L/K-lag, uten blant andre småskadede/småsyke Andreas Løvland, Øyvind Garfjell, Ole Oscar Ross, Tarjei Gautestad og Oskar Leiros fra start, måtte bite i gresset for svenskene for andre gang på tre år. I 2009 ble det også tap, men da 1-3.
Venstreback Tor Arne Larsen scoret L/Ks mål - hans andre på svensk jord. Det første kan du lese mer om her! Venstrebacken scoret for øvrig også i Tyrkia før sesongen og trives helt åpenbart i utenlandske målprotokoller.

- Det var greit. Vi stilte uten mange sentrale spillere, men kunne godt ha klart uavgjort mot et bra Piteå-lag, sier trener Bernt Olav Johansen fra Piteå i kveld.

Aleksander Slettli og Hans Roar Karlsen debuterte på A-laget med innhoppet i dag. Også Kristoffer Fagerborg spilte sin første A-kamp siden han tok pause vinteren 2010.

L/K stilte med følgende lag: Jørgen Vik; Jens-Georg Løvland, Mats-Haakon Karlsen, Jan Robin Bjørn, Tor Arne Larsen; Ståle Johansen, Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Granås, Ole Remi Hausner, Joakim Einebakken Nilsen, Jonas Samuelsen.

Innbyttere: Kristoffer Fagerborg, Tomas Einebakken Nilsen, Aleksander Slettli og Hans Roar Karlsen.

Treningsleiren i Piteå varer til lørdag. så er det hjem for å lade opp til høstsesongen, som tar til påfølgende helg.