Vinterserien 2012: L/K - Fløya 2-3, L/K - Senja2 6-1

Postet av Lyngen/Karnes IL den 5. Mar 2012

Dreyer scorer igjen
Med tre mål i helgen er Steffen Dreyer igjen på scoringstokt.

Det ble en seier og et tap for L/K i vinterserien i helga. Tapet 2-3 for Fløya lørdag ble fulgt opp med en mer solid 6-1 seier over Senja 2.

Det var selvsagt kampen lørdag som var den mest prestisjetunge. Fløya er ventet å bli en av L/Ks hardeste utfordrere til seriegullet i 3. divisjon i år og det fikk da også L/K merke lørdag. L/K skapte mye framover, men dessverre ble det "skapt" endel bakover også - noe Fløya ikke unnlot å utnytte seg av.

Fløya tok ledelsen etter ca. et kvarters spill etter en periode der de også hadde en ball i nettet. Der dømte imidlertid kampens gode dommer Kay-Erling Ludvigsen offside.

Men få minutter etterpå var det duket for Steffen Dreyer, som flørtet med en stopperplass i forrige kamp. Nå var han tilbake i en offensiv rolle og etter 18 minutter blir han spilt igjennom av en annen storfjording - høyrekanten Christer Steinvik. Steffen viser styrke og setter inn 1-1 bak Fløya-keeperen.

1-1 til pause. Etter åtte minutter av andre omgang er grønntrøyene igjen i føringen. Klabb og babb og sjakk og ludo i L/K-feltet og til slutt får en Fløya-spilleren ballen på 12 meter og 1-2.

Like etterpå har L/K en stor dobbeltsjanse. Steffen Dreyer skyter først i krysset og ut. Returen er Morten Nilsen på men headingen hans blir på mirakuløst vis reddet av Fløyas unge keeper. Den var det mange som så i mål i Skarphallen.

Det går et lite kvarter og så er fortsatt unge Dreyer på farten igjen. Veldig bra spill på høyre av Joakim Einebakken Nilsen og Ole Oscar Ross. Steffen dundrer ballen i mål alene med keeper og en stopper i ryggen. 2-2.

Kampens siste mål kommer like etterpå og det er det Fløya som får. Et plassert skudd i krysset fra 19 meter.

Flere store sjanser til begge lag mot slutten av kampen, men det blir ikke flere mål. Dermed har Fløya tatt første stikk i år. Men det kommer flere oppgjør!

L/K - Fløya 2-3: Jørgen Vik; Joakim Einebakken Nilsen, Tomas Einebakken Nilsen, Marius Dreyer, Jan Robin Bjørn; Ståle Johansen, Oskar Leiros; Steffen Dreyer, Ole Oscar Ross, Christer Steinvik; Morten Nilsen

Innbyttere: Stig-Roar Hansen Rognli, André Fagerborg, Mats-Haakon Karlsen.

André Fagerborg spilte begge kampene for L/K i helgen. Skarp-spilleren er aktuell for en tilbakekomst til moderklubben og spilte blant annet hele kampen mot Senja søndag. Ingen tvil i at kvalitetene og rutinen til Fagerborg vil komme til nytte i de bakre rekker hvis en overgang blir en realitet. Det viste han i kampen mot Senja

Live-oppdatering fra kampene lørdag og søndag finner du på L/Ks Facebook-sider her.

L/K - Senja 2

Kampen søndag var det ikke knyttet like stor spenning til. Senja har reist til Tyrkia med 18-20 spillere (noe L/K gjør selv i slutten av mars) og laget de stilte med var dermed ikke egnet til å by L/K særlig motstand. L/K valgte å hvile spillere som keeper Jørgen Vik, Ståle Johansen og Morten Nilsen, kjørte inn 16 og 17-åringer og byttet også ut hele forsvaret som startet mot Fløya. Men det var likevel et sterkt lag som tok føringen fra start mot senjaværingene.

Steffen Dreyer scoret sitt tredje mål for helgen etter seks minutter og det burde stått både 2-0, 3-0 og 4-0 lenge før pause. Men når det endelig ble 2-0, etter 42 minutter, var det et meget pent angrep som lå bak. Øyvind Garfjell får ballen på høyre, løper ned i retning mot dødlinjen, men vender innover i banen på rundt 16 meter. Han legger ballen på tvers i feltet på bakerste og der har venstreback Stig-Roar Hansen Rognli kommet på løp. Han rekker ballen og setter den kontant i nettet. En sterk prestasjon! Forøvrig bare 25-åringens andre mål på A-laget. Hansen Rognli kunne forøvrig blitt tomålsscorer søndag. I andre omgang får han et perfekt legg fra Steffen Dreyer, men avslutningen treffer høyt opp på veggen i Skarphallen.

2-0 til pause. Etter noen formaninger fra trener Roger Lange i pausepraten går L/K ut og skaper enda mer sjanser i andre omgang. Fire nye mål, blant annet en lekker volleyscoring fra Joakim Einebakken Nilsen og mye vilje i mange offensive løp fra både Einebakken Nilsen, Øyvind Garfjell og ikke minst Steffen Dreyer - som virker å være i godt slag tidlig i mars.

Garfjell og Einebakken Nilsen scorer to mål hver i andre omgang, men dessverre glipper det én gang i forsvaret slik at Senja klarer å ødelegge nullen til ungggutten Kristoffer Granås i mål. Vi så for øvrig mye bra fra Granås de få gangene han måtte i aksjon!

Vi tar også med dommerinnsatsen til Geir Oskar Isaksen. Den unge dommeren har virkelig tatt steg og i søndagens kamp, som riktignok ikke var altfor tungdømt, hadde han full kontroll i 90 minutter. Fremstår som rolig men bestemt, henger seg ikke opp i detaljer og har akkurat så selektiv hørsel som en god dommer skal ha.

L/K - FK Senja 2 6-1: Kristoffer Granås; Henning Skogvang, Mats-Haakon Karlsen, André Fagerborg, Stig-Roar Hansen Rognli; Oskar Leiros, Ole Oscar Ross; Jørgen Jensen, Joakim Einebakken Nilsen, Øyvind Garfjell; Steffen Dreyer.

Innbyttere: Tomas Einebakken Nilsen, Marius Dreyer, Jan Robin Bjørn.