Vinterserien 2012: L/K - Finnsnes 4-5

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Mar 2012

Mye mål og mange feil
Det ble tap i siste kamp før Tyrkia-treningsleiren.

Det ble til slutt tap 5-4 i vinterseriekampen mot Finnsnes i Skarphallen i ettermiddag. L/K lå under hele veien, men var likevel nær både uavgjort og seier til slutt.

- Vi skaper mange sjanser og kunne fort vunnet kampen. Men vi springer litt for lite og er for dårlig i førsteforsvarsrollen - hvilket gjør at vi lekker bakover. Det er vanskelig å vinne når vi slipper inn fem mål, sier manager Bernt Olav Johansen.

Med Steffen Dreyer og Jørgen Vik i Oslo med Sjarmtrollans opprykksjagende futsallag, samt hvilende Ståle Johansen og Oskar Leiros og skadede Christer Steinvik, valgte L/K å satse ungt i dag. Det betød Jørgen Jensen på kant, Henning Skogvang på backen, Kristoffer Granås i mål og Aleksander Elveslett Slettli som innbytter.

- Vi er stolt og fornøyd over at så mange unggutter får sjansen. Så får vi heller bruke uka i Tyrkia til å luke bort feilene laget gjør i dag. Vi prøver endel nye kombinasjoner, hvilket også har litt å si, sier Johansen.

Finnsnes, på sin side, hadde kamp i Alta også i dag og stilte dermed med et B-lag mot L/K. Slett ikke heldig for L/K rent kampmatchingsmessig at man for andre gang på kort tid møter B-lagene til 2.divisjonslag i vinterserien, men i dag var vi altså ikke bedre enn B-laget til Finnsnes.

Johansen er fornøyd med deler av det offensive spillet, til tross for mange forspilte sjanser.

- Vi spiller tildels bra med mange fine kombinasjoner langs bakken. Dessverre stokker det seg litt når vi skal putte ballen i mål. Vi klarte å spille FIL-keeperne gode i dag, sier Johansen.

L/Ks målscorere i dag var Morten Nilsen, Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross (2).

Søndag klokken 18.40 går flyet til Tyrkia. Der har Johansen og Roger Lange en fyldig tropp som skal bruke tiden under Sydens sol godt.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Henning Skogvang, Mats-Haakon Karlsen, André Fagerborg, Jan Robin Bjørn; Joakim Einebakken Nilsen, Ole Oscar Ross; Øyvind Garfjell, Jonas Samuelsen, Jørgen Jensen; Morten Nilsen.

Innbyttere: Aleksander Elveslett Slettli, Stig-Roar Hansen Rognli