L/K i NM-cupen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 9. Apr 2012

Angrepsrekka leverer i cupen
Og da ble det avansement til 2. kvalikrunde for Lyngen/Karnes i dag.

For etter en trasig start på solfylte Alfheim i dag og 0-2 i sekken tidlig, våknet L/K-guttene sakte men sikkert til liv. Ishavsbyen var gode i starten av kampen og scoret allerede etter tre minutter. De satte inn et nytt mål etter 16 minutter. Begge gangene var L/K-forsvaret på etterskudd.

Men forsvaret, ledet av nysignerte André Fagerborg og ikke minst kaptein Jørgen Vik, kom seg etter hvert til hektene og så begynte også L/K å fungere framover. Morten Nilsen (31 min) og Steffen Dreyer (39 min) viste at de har tenkt å score litt i 2012 også og det sto 2-2 til pause. Nilsen scoret årets første cupmål da han forfulgte en flott pasning fra høyreback Joakim Einebakken Nilsen og lobbet ballen over IFK-keeperen. Steffen Dreyers mål litt før pause kom etter et vanvittig Ole Oscar Ross-raid på venstresiden. Ross får lagt ballen tilbake inn i feltet fra dødlinjen og Steffen er sikkerheten selv fra god posisjon.

Etter hvilen blir det mye L/K- Den store Alfheim-matta så ut til å favorisere L/Ks hurtige angrepsspill og Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross fikk mye rom å boltre seg på på kantene. 3-2 kommer etter veldig pent spill der Øyvind Garfjell avanserer opp på høyre, slår inn til Ole Oscar Ross som såvidt rekker ballen. Han slår den tilbake i feltet til en meget frisk og god Steffen Dreyer, som har kommet på et godt timet løp. Han setter inn 3-2 fra kloss hold. Da var det spilt 56 minutter.

Her scorer Øyvind Garfjell 6-2 målet på Alfheim mot Ishavsbyen.

Morten Nilsen scorer sitt andre for dagen i det 63. minutt etter nye småpene kombinasjoner ved Øyvind Garfjell og uegoistisk spill av Steffen Dreyer, før Øyvind Garfjell gjør mye sjøl og setter punktum med to mål av høy klasse i det 70. minutt og på overtid.
Garfjell startet i midten av den offensive treeren i L/Ks 4-2-3-1 men var både til venstre og høyre etter hvert. Han var uansett vanskelig å stoppe i andre omgang og var én av L/Ks aller beste i dag.
Det var i det hele tatt mye å glede seg over offensivt i dag. Med en angrepsfirer bestående av Nilsen, Dreyer, Ross og Garfjell vil nok mange lag få lignende problemer som det IFK erfarte i dag - selv om den store Alfheim-matta nok ga L/K større fordeler enn det vi vil få på mindre og trangere baner.

Bli venn med L/K på Facebook!

Betryggende også å se at vi i andre omgang holder nullen og saktet men sikkert får skikk på både formasjonene og duellene i de bakre rekker. André Fagerborg spilte en god kamp som midtstopper i sitt offisielle comeback for moderklubben og flere andre spilte seg stort opp utover i kampen.

* André Fagerborg (31) gjorde comeback i obligatorisk sammenheng for L/K. Og det ble også hans 300. A-kamp for moderklubben. Et jubileum det ikke er alle forunt å nå.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Joakim Einebakken Nilsen, André Fagerborg, Marius Dreyer, Jan Robin Bjørn; Oskar Leiros, Ståle Johansen; Øyvind Garfjell, Ole Oscar Ross, Steffen Dreyer; Morten Nilsen

Innbyttere: Mats-Haakon Karlsen, Stig-Roar Hansen Rognli, Jonas Samuelsen.

Mer om kampen leser du her!