BUL - L/K lørdag 16.00:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Jun 2012

Granås erstatter Vik
Unggutten får sjansen i L/K-buret.

L/Ks sisteskanse Jørgen Vik skadet seg på trening denne uka og må stå over L/Ks to kamper før ferien. Det er ingen god nyhet for L/K-ere. Jørgen har vært blant L/Ks beste spillere i år og skal ha mye av æren for at L/K har sluppet inn minst mål i avdeling 12 så langt.

Heldigvis har L/K en solid "understudy" for Jørgen, nemlig vår egen junior Kristoffer Granås (17). Han får tillit i toppoppgjøret mot BUL nå når førstekeeperen er skadet.

Kristoffer har spilt på andrelaget til L/K siden han debuterte som 15-åring i 2010. Kristoffer har 7 A-kamper for L/K i vinterserie og privatkamper og debuterte fra start mot internasjonal motstand i Piteå i 2010. Den unge og uredde Granås har stått på helt siden han begynte å trene med A-laget og har bokstavelig talt vokst med oppgavene - i tillegg til at han nok også har lært en god del av Jørgen Vik.

Ellers soner André Fagerborg sin siste kamp for sitt røde kort mot Hammerfest. På den positive siden så er Lasse Biti Ness, med en fortid i nettopp Bossekop, spilleklar for L/K. Om han spiller mot BUL, vet foreløpig bare L/K-trenerne. Blir spennende å se hva lørdagens bursdagsbarn, Øyvind Garfjell (blir 22), får til i Bossekop. I fjor scoret han ett mål og vi tar gjerne en reprise på det!

Kampen mot BUL går av stabelen 16.00 lørdag. Det er usikkert hvorvidt det vil bli oppdatert på Facebook-sidene våre fra den kampen, men det er ikke verre enn at dere sjekker innom.