3. divisjon, L/K - Nordreisa:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 17. Aug 2012

Fredagskveld og fight om Nord-Troms
Slaget om Nord-Troms står på Polleidet i kveld. Vær der!

Mer Ross og Garfjell-jubel i kveld? Foto: 3.divisjon.no

Et L/K-lag med tre strake seire etter ferien tar i kveld klokken 18.30 imot et reisalag som har vunnet sine to siste kamper.

Kampen på Polleidet gress er uhyre viktig for begge lag. L/K er nødt til å vinne for å holde seg i hælene på Bossekop, mens NIL bør fortsette å plukke poeng for at nedrykksspøkelset ikke skal plage dem for mye.

Nå er det statistisk sett ikke mye som tilsier at NIL skal ta tre poeng i kveld. Siden 2000 har L/K syv strake seire på hjemmebane mot reisaværingene. Et par av dem har riktignok vært av det knepne slaget - for eksempel den smått legendariske snøkampen i 2003.

NILs ubestridte ener, TUIL-aktuelle Tor Martin Mienna, kan skape problemer for absolutt alle lag. Han scoret begge NILs mål i vårkampen og kan fort lage trøbbel for L/K igjen i kveld. Og så blir det også et gjensyn med eks L/K-spiller Stian Amundsgård for L/K-publikummet. Amundsgård blir nok sentral i forsøket på å ta poeng på fremmed naturgress i kveld.

Så får vi satse på at L/Ks ikke ubeskjedne angrepssrekke også kan plage gjestene litt. Steffen Dreyer er i bunnsolid scoringsform og på kantene vil nok Ross og Garfjell gjøre seg gjeldende på Polleidets flotte gressmatte.
L/K har også både Jørgen Vik, Joakim Einebakken Nilsen og Vegard Emaus Nikolaisen tilbake til denne kampen. Alle tre spilte B-kamp i midtuka og melder seg på i forhold til en startplass i kveld.

Vi oppdaterer live fra kampen på våre Facebook-sider, så kommer vi tilbake med mer fra kampen her på L/K-nett etter kampen.

Møt opp 18.30 på Polleidet!