3. divisjon, Fløya - L/K 1-2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Sep 2012

Kruttsterk seier på Fløyabanen
Fersk 18-åring ble matchvinner, mens søskenbarnet scoret sitt 30. seriemål for året.

Torsdag fylte Joakim Einebakken Nilsen 18 år. Fredag kveld ble han matchvinner mot Fløya i et spennende toppoppgjør på Fløyabanen. Nilsen var sist på ballen etter et cornertrekk der Steffen Dreyer og Øyvind Garfjell står for forarbeidet og sistnevnte slår innlegget til Nilsen.

Fløyas Christopfer Tian Olsen tok hjemmelaget i føringen rundt ti minutter ut i omgangen. Det var fortjent nok etter at Fløya hadde vært det beste laget i første omgang og ikke minst ettersom de hadde en megasjanse like før målet.

Steffen Dreyer utlignet etter ca. 70 minutter på straffespark - hans 30. seriemål for sesongen og hans 172. A-lagsmål for L/K. Det var Steffen selv som ble felt i forkant av straffesparket og i tumultene som oppstod ble Fløyas Tobias Schjetne sendt av banen med rødt kort.

Fem minutter før slutt er Joakim Einebakken Nilsen på plass og gir L/K en umåtelig deilig seier over grønntrøyene - den andre på rad på Fløyabanen.

Det ble samtidig Fløyas første tap på hjemmebane i år. Fløya har vunnet alt hjemme fram til i dag - bortsett fra 1-1 kampen mot Bossekop tidligere i høst.

Seieren fører L/K forbi Fløya på tabellen to serierunder før slutt. L/K har BUL på Polleidet til helgen - et BUL-lag som kan være seriemestre da, hvis de slår Skarp på hjemmebane denne helgen.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Mats-Haakon Karlsen, Joakim Einebakken Nilsen, Vegard Emaus Nikolaisen, Jan-Robin Bjørn; Øyvind Garfjell, André Fagerborg, Ståle Johansen, Ole Oscar Ross; Lasse Biti Næss, Steffen Dreyer

Innbyttere: Oskar Kleveland Leiros, Marius Øvergård

Dommer: Kim Rune Lydersen