L/K 2013:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Des 2012

Forlenger L/K-kontraktene
Tre lyngengutter har bestemt seg for å bli med L/K videre i 3. divisjon

Jonas Samuelsen, Mats-Haakon Karlsen og Jan-Robin Bjørn (i bakgrunnen).

Før jul har fokuset for L/K vært bredt. Ny trenerløsning er på plass, en rekke spillere måtte re-signeres etter at kontrakten deres hadde gått ut og ikke minst måtte nye spillere inn.

Arbeidet er langt fra over, bortsett fra når det gjelder trenerløsningen, men før jul har tre L/K-spillere gjort det klart at de vil være med videre i 3. divisjonssatsingen vår. Mats-Haakon Karlsen (28) signerte ny kontrakt tidligere i desember og nå er klubben også enig med Jonas Samuelsen (20) og Jan-Robin Bjørn (22) om å forlenge kontrakten med moderklubben.

Felles for alle tre spillerne er at de har vært i L/K hele karrieren. For L/K er det veldig viktig å beholde slike spillere med solid tilhørighet. Det er ingen selvfølge at L/K skal være i toppen av 3. divisjon med nesten bare lyngenspillere på laget, men med disse tre på plass så er i alle fall andelen med egenproduserte ganske god i stallen.

Karlsen har spilte mye siden han etablerte seg på A-laget i 2007. I år har han alternert mellom høyre midtstopper og høyre back. Jan-Robin Bjørn hadde kanskje sin beste sesong i L/K-drakten med mye spilletid på venstreback og som venstre midtstopper.

Jonas Samuelsen har spilt mest på B-laget i år, men er nå motivert for å kjempe om en plass på førsteelleveren på A-laget. Hurtigtoget fra Naustnes har kvaliteter i haugevis til å klare akkurat det. Det har han vist tidligere på A-laget også.

LES OGSÅ: EN Brenn-heit signering

Fra før av har Marius Dreyer (22) en toårskontrakt som går ut etter 2013-sesongen, mens Vegard Emaus Nikolaisen og Steffen Dreyer signerte nye kontrakter tidligere i november.
Dialogen med vår yngste spillere, fortrinnsvis 95-spillerne Oskar Leiros, Henning Skogvang og Kristoffer Granås er også god. Her vil vi ta sikte på signere kontrakter tidlig i januar.

Så gjenstår det endel spillere som det må tas noen runder med ennå, men forhåpentligvis har vi mye på plass til vår første samlingshelg - første helga i januar.

LES OGSÅ: Joakim ut - tre nye inn

Når alt dette er sagt, så er det klart at prosessen med å hente inn nye spillere på langt nær er over. L/K vil ha inn minimum to-tre nye spillere til - kanskje flere. Så får folk bare følge med på L/K-nett videre!