3. divisjon: L/K - Norild 1-5:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Jul 2013

En stygg hjemmesmell
L/K-spillerne var ikke på stasjon da kampen skulle avgjøres. Dermed ble det en tung start på høstsesongen.

L/Ks tredje strake hjemmetap kom på Geitnes i kveld. Norild viste seg som et bra og ikke minst effektivt lag og straffet L/K brutalt for ukonsentrert spill i forsvar. Hele 1-5 stod det da dommer Peder Amundsen blåste av kampen - et resultat som er ekstremt flatterende for bortelaget, men som sier litt om at L/K sviktet i de avgjørende situasjonene og øyeblikkene i kampen.

0-1 kom allerede etter fem minutter på dagens første konsentrasjonssvikt. Norild får corner fra høyre og bruker to mann til å ta den. Ingen L/K-spillere er obs på faren og dermed kan Norild sette en avslutning i korthjørnet til Kristoffer Granås.

0-2 kommer etter et utkast av L/K-keeperen, som Norild plukker opp. L/K-forsvaret har mer enn én mulighet til å avklare, men nøler og får 0-2 i sekken - til tross for at hjemmelaget på dette tidspunktet var det førende laget. Småpene kombinasjoner og tidvis bra angrepsspill ga flere store sjanser for L/K. Spesielt Jonathan Talseth Nilsen kom til mange tilbud i dag, men det manglet litt krutt og besluttsomhet i avslutningene. 17-åringen ble likevel fortjent kåret til dagens L/K-gutt.
Tellende resultat fikk ikke L/K før etter 36 minutter. Da kombinerte Jonathan Talseth Nilsen og Stian Nordby pent og sistnevnte kunne avansere inn i Norild-feltet og komme alene med keeper. Nordby avslutter sikkert til 1-2 og gir L/K fornyet selvtillit før pause.

I andre omgang er det L/K som skaper sjansene, men kampen står og vipper - hvem får det første målet. Dessverre for L/K er det bortelaget. En flott avslutning dupper over L/Ks Kristoffer Granås og ned i lengste hjørne etter 60 minutter. Fem minutter senere sitter 1-4 ved Brian Dibula Paul som klinker ballen vakkert opp i hjørnet fra langt hold. Samme mann setter også 1-5 etter å ha utnyttet en misforståelse i L/K-forsvaret. Ballen blir ikke avklart og kampens store spiller plukker den foran skotuppen til L/K-keeper Granås og kan enkelt trille inn 1-5.

Like etterpå blir tremålsscoreren utvist etter å ha gått til angrep på L/K-keeper Granås. Keeperen får gult i klammeriet, mens Dibula Paul altså fikk rødt kort. De siste syv minuttene pluss tillegg må derfor Norild spille uten sin spiss, men det går helt fint for hjemmelaget. Luften har gått ut av L/K-ballongen og det blir ikke engang et trøstemål for rekkeleder Steffen Dreyer og co.

En tragisk start på høstsesongen. Norild klatrer helt opp i ryggen på oss etter borteseieren og nå er L/K nødt til å få noe ut av bortekampen i Hammerfest neste helg. Da har vi forhåpentligvis med oss både Mads Bjørkly, Alex Berger Sørensen og Lasse Johnsen. Alle tre sto over i dag.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Edvard Hamnvik Sagelv, Marius Dreyer, Vegard Emaus Nikolaisen, Jan-Robin Bjørn; Marius Grønnbakk, Kristian Knutsen; Stian Nordby, Jonathan Talseth Nilsen, Oskar Leiros; Steffen Dreyer

Innbyttere: Christer Steinvik, Stig-Roar Hansen Rognli, Lars-Petter Rotvold Nilsen.

Gule kort L/K: Christer Steinvik, Jonathan Talseth Nilsen, Kristoffer Granås

Dommer: Peder Amundsen, Skjervøy - G minus i dag.