Så kom serietapet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 31. Mai 2016

Det lå kanskje i kortene, selv om L/K har en sterk statistikk mot TUIL2 på hjemmebane. Men mandag kveld måtte L/K bite i gresset for ungguttene fra Dalen.

Etter en god første omgang der L/K sakte men sikkert tok over og skapte både sjanser og omgangens eneste mål, så ble 2. omgang atskillig tyngre. Tromsdalingene var hakket mer løpssterke og gjorde lagkameratene gode med å mye bevegelse og balltrilling, mens L/K helt tydelig ble slitne utover i andre omgang. Det ble rett og slett en forsvarskamp der TUIL straffet oss med å spille seg fri og score tre mål i løpet av en timinutters periode midtveis i andre omgang. Og hadde det ikke vært for at Jørgen Vik dro fram diverse parader og redninger som hører hjemme i helt andre divisjoner, så kunne resultatet fort vært enda styggere for hjemmelaget.

En ikke uvesentlig hendelse i starten av kampen fikk nok sitt å si for utfallet. Et L/K allerede uten kaptein Jan-Robin Bjørn og spillende trener Øyvind Garfjell, mistet toppscorer Steffen Dreyer allerede etter tre minutter av kampen. Dreyer pådro seg en strekk bak i låret i det han var på tur igjennom TUL-feltet og går nok glipp av minst én kamp framover nå. Med Steffen ute mistet L/K mye pondus offensivt, selv om laget som sagt klarte seg bra også uten Steffen i første omgang. Markus Karlsen Skogheim gikk opp på topp og Johan Edvard Gamst-Eriksen kom inn på høyrekanten og Skogheim skal ha mye av æren for at L/K gikk opp i ledelsen like før pause. En nydelig flikk igjennom til Christer Steinvik, som er rolig og sikker alene med keeper. Og L/K skulle og burde ha hatt flere mål til pause, men etter god uttelling forrige kamp mot Lokomotiv Tromsø, så gikk treffprosenten ned igjen på Geitnes i går kveld.

Ny kamp mot Senja 2 lørdag. Tøff bortekamp og viktig for L/K å komme tilbake i sadelen igjen fort etter årets første serietap og poengtap.

* Christer Steinvik puttet sitt mål nummer 28 for L/K - mot gamleklubben TUIL.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Kristoffer Johansen, Aleksander Skatland, Joachim Olaussen, Stig-Roar Hansen Rognli; Kristian Bjørn Hansen, Markus Mortensen, Tarjei Hansen Gautestad; Christer Steinvik, Steffen Dreyer, Markus Karlsen Skogheim

Innbyttere: Johan Edvard Gamst-Eriksen, Marco Mathisen, Vebjørn Isaksen.

Gule kort L/K: Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Bjørn Hansen