Ikke helt på skinner mot Lokomotivet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Mai 2016

Men tre poeng og seks strake seire lar seg høre uansett!

L/K måtte slite for de tre poengene på bortebane mot Lokomotiv Tromsø onsdag kveld. 0-0 til pause ble til knepne 1-2 til slutt etter mål av Øyvind Garfjell og Joachim Olaussen.

L/K var på ingen måte på stasjon fra start mot Lokomotiv-laget fra Tromsø. Viljen var ikke tilstede offensivt og de gangene spesielt Øyvind Garfjell kom seg løs på venstrekanten og slo inn så var det altfor få røde inne i boksen. Positivt at vi holdt tett bakover, men det ble ikke løpt nok før hvilen og L/K tapte også en god del dueller mot robuste bygutter.

Andre omgang var langt bedre sett med L/K-øyne. Praten var bedre i laget og innsatsen ble justert opp et par hakk. Men likevel: L/K herjet ikke akkurat med Lokomotiv i perioden da det første målet kom. Det var nesten sånn at ingen av lagene fortjente å ta ledelsen, men ut av ingenting slår etter rundt ti minutter av andre omgang Tarjei Gautestad en lekker pasning rett inn i hjertet av Loko-forsvaret. Der er Øyvind Garfjell på farten. Han demper og tar ballen med seg i en nydelig bevegelse mellom to Loko-stoppere, bruker farten sin og setter 0-1 alene med keeper.

Fire minutter senere blir L/K-nervene ytterligere beroliget av kaptein for dagen, Joachim Olaussen. Han scoret sist helg og gjentok bedriften etter en times spill på Fløyabanen. Corneren fra Øyvind Garfjell fikk den storvokste reisaværingen heade i mål fra kloss hold.

Men til tross for at Lokomotiv skapte relativt lite i andre omgang så skulle ikke L/K klare å holde nullen denne kampen heller. Hjemmelaget reduserte 20 minutter før slutt og spenningen varte dermed kampen ut. På overtid får attpåtil Loko frispark i livsfarlig posisjon, men skuddet går heldigvis i muren og like etter blåser kampens meget gode dommer Stig Are Sørensen av.

L/Ks beste var kanskje høyreback og bursdagsbarn Vebjørn Isaksen. Den ferske 17-åringen hadde god kontroll på siden sin og spilte aggressivt og konsentrert i samfulle 90 minutter. Også Kristian Bjørn Hansen var god den drøye omgangen han spilte i en sjelden rolle som innbytter. Ellers spiller vi konsentrert i de bakre rekker og det er godt å se at stopperne Olaussen/Skatland tar ansvar i kaptein Jan-Robin Bjørns skadefravær. Øyvind Garfjell skapte også voldsomt med hodebry for Loko med farten sin og med litt mer avslutningspresisjon kunne L/Ks spillende trener fått mer enn ett mål på Fløyabanen.

Veldig gledelig å se Marco Mathisen tilbake på banen igjen etter skulderskaden han pådro seg i vinterserien!

* Markus Karlsen Skogheim spilte sin 50. A-kamp for L/K.

* Seriens toppscorer Steffen Dreyer gikk for første gang av banen uten å score mål i år. Han står med 11 så langt.

L/Ks lag:
Jørgen Vik