L/K holdt nullen og Rognli holdt 100

Postet av Lyngen/Karnes IL den 17. Apr 2016

L/K tok skalpen på divisjonskollega Kvaløya i vinterseriekampen i Skarphallen lørdag. Det sto 0-0 til pause etter en omgang under pari, men i andre omgang var L/K bedre og Kristian Bjørn Hansen, Joachim Olaussen og Tarjei Hansen Gautestad puttet for oss - sistemann i sin første kamp for året.

L/K hadde av ulike årsaker, blant annet endel skader en uke før seriestart, bare to reserver til kampen. Markus Mortensen måtte i tillegg kaste inn håndkleet under oppvarmingen. Første omgang var da også preget av lite offensivt trøkk fra L/K. Øyvind Garfjell var heldigvis tilbake fra skade og han skapte endel, men L/K fikk ikke sving på spillet før Tarje Hansen Gautestad entret banen fra start i andre omgang. Gautestad har trent med L/K i Tromsø den siste tiden og kan fort være høyaktuell for årets sesong. I Skarphallen lørdag bidro ham med ro og ballsikkerhet på midtbanen og sannelig var han ikke på løpetur innenfor 16-meteren og fikk straffe også på slutten - en straffe han satte selv.

Da hadde Kristian Bjørn Hansen, som var blant L/Ks beste denne kampen, satt 1-0 etter meget pent forspill av venstreback Stig-Roar Hansen Rognli, som løp hele banehalvdelen med ballen før han la inn til 17-åringen. Han scoret sitt første mål for sesongen og hans 8. for L/Ks A-lag totalt.

Like etter får KSK en spiller utvist etter en takling bakfra på samme Kristian Bjørn Hansen. Strengt dømt, men dog. L/K velger å ta ut en spiller vi også for å få en jevn kamp mot Kvaløya og like etter står det 2-0, denne gangen ved stopper Joachim Olaussen, som har tatt turen opp i forbindelse med en corner. Vi noterer en assist på Kristian Bjørn Hansen.

3-0 er det altså Gautestad som tar seg av og igjen er det unge Hansen som er involvert. Tarjei spiller vegg med Kristian og blir felt av keeper.

* Stig-Roar Hansen Rognli (29) spilte sin A-kamp nummer 100 - 10 år etter debuten hans i 2006. Rognli har startet sesongen meget bra på venstrebacken og har spilt samtlige kamper fra start - og scoret også mål i forrige kamp.

* Sigve Ringbakken (15) debuterte fra start på A-laget. Unggutten fikk seg en smell i hodet mot slutten av første omgang og ble kjørt til legevakta. Men alt er vel med furuflatingen.

* Tarjei Hansen Gautestad scoret sitt 22 mål for L/K i sin 62. kamp for klubben. Tromsdalingen, som fylte 26 år dagen før kampen, har vært i klubben siden 2010, og debuterte allerede i 2007. De siste årene har det kun blitt sporadiske opptredener, men vi håper at Gautestad kan bidra mer i år.

* Gledelig å holde nullen for første gang i vinter. En uke før seriestart er det betryggende at kaptein Jan-Robin Bjørn og co. har god kontroll i de bakre rekker.

L/K - Kvaløya 3-0 (0-0)

L/Ks mål: Kristian Bjørn Hansen, Joachim Olaussen og Tarjei Hansen Gautestad

L/Ks lag: Jørgen Vik, Vebjørn Isaksen, Joachim Olaussen, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli; Kristian Bjørn Hansen, Markus Karlsen Skogheim, Einar Skogheim, Sigve Ringbakken, Marcus Hausner Christensen, Øyvind Garfjell.

Innbyttere: Martin Schaal Mortensen, Tarjei Hansen Gautestad

Gult kort, L/K: Markus Karlsen Skogheim