L/K-jentene i historisk NM-stafett

Postet av Lyngen/Karnes IL den 29. Jan 2016

Søndag er det NM-stafett på ski på Kvaløysletta og det kommer til å bli en historisk dag for Lyngen-idretten. For første gang stiller nemlig L/K et stafettlag i et senior-NM!

Det er de lovende juniorløperne Julie Waltenberg og søstrene Johanne og Synnøve Larsen som skal representere klubben og kommunen i NM. Til Framtid i Nord sier søstrene Larsen at de ikke har spesielle ambisjoner for stafetten.

- Men det kommer til å bli lærerikt å gå, og så får vi satser på å gjøre det bra om noen år, sier Johanne og Synnøve.

Følg Lyngen/Karnes ski på Facebook!

Lyngen kommune ved ordføreren har forøvrig gått i lag med Lerøy Aurora for å gi pengestøtte til jentene i anledning NM. Ordfører Dan-Håvard Johnsen uttrykker overfor FiN at han setter stor pris på det historiske NM-laget.

- De er gode ambassadører for hjembygda og vil helt sikkert også gjøre seg bemerket i skisporet, både nå og i årene som kommer, sier Johnsen.

Lyngen/Karnes oppfordrer alle som har mulighet til å ta turen til Kvaløysletta for å se jentene i aksjon i NM! Rennet starter 10.30 og går i klassisk-klassisk-fristil. Julie Waltenberg går første etappe, Synnøve Larsen andre etappe mens Johanne Larsen går fristiletappen til slutt.

Og for de som ikke har mulighet til å stille i NM-løypene for å heie, så er det nok muligheter til å følge med på TV også.

Lyngen/Karnes ønsker i alle fall stafettjentene all mulig lykke til i NM søndag!