Klaussen er klar til seriestart - og det er Markus og L/K også

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Apr 2023

Krister Klaussen (23) gjør L/K-er av seg - til trener Skogheims glede.

Malangsværingen Krister Klaussen skrev forleden under overgangspapirene som gjør han til L/K-spiller. Midtbanedynamoen kommer fra Laksvatn IL og vil gi L/K verdifull løpskraft og arbeidskapasitet på midten. 23-åringen har trent med L/K i Tromsø i hele vinter og en overgang har ligget i kortene en stund.

Krister er spilleklar foran sesongåpningen mot Valhall 22. april og det betyr at trener Markus Karlsen Skogheim har enda en mann å velge blant når kamptroppen og ikke minst årets første serieellever skal velges.

Krister fikk sin høyst uoffisielle debut i internkampen på Geitnes søndag, og fikk vist fram sine ryddeguttegenskaper der, men kommer nok også til å få en ordentlig kamp under beltet ganske snart. Vi ønsker Krister velkommen til Lyngen og L/K!

L/K-guttene klar til internkamp på et nyryddet Geitnes søndag.

L/K har ligget ganske lavt i spillermarkedet i vinter og har til nå kun forsterket stallen utenfra med keeper Asgil Brændeland (20) og junioren Helmer Karlsen (16). Behovet for å hente inn mange spillere har vært begrenset ettersom frafallet etter nedrykket i fjor har vært ubetydelig. Det er veldig flott at våre egne, etablerte spillere har ønsket å være med på forsøket med å ta moderklubben tilbake til 4. divisjon - i jubileumsåret.

Så skal vi ikke glemme at vi har hentet opp tre unggutter fra aldersbestemt også. Både William Waltenberg (15), Vebjørn Tokle (14) og Arion Rodahl-Johansen Ballovarre (14) har allerede  fått bra med spilletid i vinter.

Mange av disse vil nok være i startelleveren også i serieåpningen mot Valhall lørdag. Bak fra venstre: Sigve Ringbakken, Oskar Leiros, Kristian Bjørn Hansen, Asgil Brændeland, Vebjørn Isaksen og Einar Skogheim. Foran fra venstre: Isak Kristiansen, Marcus Hausner Christensen, Mika Johnsen og Marco Mathisen

Det betyr at trener Markus Karlsen Skogheim har nærmere 30 spillere i A-stallen som har trent fast i vinter og som er mer eller mindre klar til å trekke i den røde drakten når alvoret er i gang til helga. Det største minuset så langt er at Årets spiller i fjor, Gabriel Wikbo-Larsen (16), har gått skadet i stort sett hele vinter og har gått glipp av både treninger og kamp. Men Gabriel er i opptrening og forhåpentlig vil han kunne bidra utover i vårsesongen. Ellers er det kun smårusk å spore på skadefronten foran sesongstart, og det er veldig positivt.

William Waltenberg (foran) og Vebjørn Tokle (i bakgrunnen) er to av L/Ks yngste spillere som har tatt fine steg i vinter.

Resultatmessig har også pre-season vært oppløftende. Hvis vi ser bort fra generalprøven mot KSK, så har L/K spilt bra - mot tidvis solid 4. divisjonsmotstand.

Og selv om det er nok å jobbe med fortsatt, så er det grunn til å se med optimisme på årets sesong - L/Ks aller første på dette nivået siden sammenslåingen fant sted etter 1989-sesongen.

Så gjenstår det bare å ønske alle L/K-ere velkommen på kamp på Skarpmarka kunstgress kl. 12.30 lørdag.

Let the games begin!