L/K takker ja til 4. divisjon

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Apr 2022

L/K-trener Markus Karlsen Skogheim kan begynne planleggingen for TiTo-spill i 2022.

Det er klart etter at L/K-styret i kveld besluttet å takke ja til kretsens tilbud om å overta BOIFs plass i 4. divisjon i 2022.

Både fotballstyret og spillerne var innstilt på å ta utfordringen selv om det er kort tid til seriestart, og da var også hovedstyret klar på sin avgjørelse.

- Styret i klubben har besluttet å takke ja på tilbudet fra kretsen om å overta plassen til BOIF i 4.divisjon. Vi har hatt en runde internt i løpet av dagen med både spillere og ledere, og alle er positive og motiverte til spill i 4. divisjon. Tilbudet om spill i 4.divisjon kom uventet, og laget må bruke de neste ukene til å omstille seg til spill i en divisjon høyere enn planlagt. Det gleder vi oss til, og vi ser fram til en spennende sesong for et ungt og sterkt LK-lag, sier L/Ks styreleder Tone Iversen etter styremøtet i kveld.

Det betyr at det som var en planlagt kamp om opprykk i 5. divisjon i stedet blir en tøff kamp om poengene i TiTo-serien. L/K rykket ned med minst mulig margin i fjor, etter at Krokelvdalen failet i kvalikspillet.

Men L/K har klart å beholde mye av spillerstallen fra 2021-sesongen. Sånn sett skal man stå bra rustet til å bite fra seg en divisjon høyere, men samtidige har treningskampene så langt i vinter vist at man ikke får noe gratis heller. L/K-trener Markus Karlsen Skogheim har i alle fall en god del spillere å velge blant, så får flest mulig av dem intensivere sesongforberedelsene fram mot seriestart 23. april - i utgangspunktet hjemme mot Skarp.

L/K overtar nemlig i utgangspunktet terminlista til BOIF, men det blir kanskje noen justeringer. Vi kommer tilbake til endelig oppsett etter hvert. Uansett en gledens dag for Lyngen-fotballen, selv om det er synd at en annen distriktsklubb måtte kaste inn håndkleet nå.

Kontaktperson for ytterligere kommentarer er styreleder Tone Iversen (m) 99023534.