Storelva kunstgress: Drømmemålenes teater

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Sep 2021

Tre nydelige mål og tre enda nydeligere poeng for L/K mot Storelva lørdag. Og denne gangen hadde vi matchvinnere i begge ender av banen.

Dan-Håvard Johnsens menn kunne bokføre sesongens første borteseier lørdag etter seier 3-2 over høytflyvende Storelva.

Etter en tøff start, med 1-0 i sekken etter 11 minutter, så brukte ikke L/K lang tid på å komme tilbake mot Storelva. Storelva hadde knapt jublet ferdig, før de lager et frispark 20 meter fra målet sitt. Markus Karlsen Skogheim, som selv ble felt, har vært brennheit i det siste, og har scoret fra alle vinkler. Så har han ikke så mange frisparkmål på CV-en ennå, men nå har han i alle fall en ordentlig perle på samvittigheten. Over muren og opp i kråa. Nydelig!

Og bare sekunder etter avspark er L/K på farten igjen. Sverre Meløy snapper opp en feilpasning på egen banehalvdel og slår opp på Markus Karlsen Skogheim. Han hæler ballen elegant inn i løpsbanen til en fremadstormende Mathias Sørum. Sørum går rett i strupen på Storelva-forsvaret, får et gjennombruddsløp fra Kristoffer Hansen Holst og slår en perfekt vektet pasning rett før Holst går i offside. Kristoffer er iskald og plasserer ballen rolig i lengste hjørne, utagbart for keeper. Plutselig er det 1-2 til L/K!

Og etter 25 minutter får vi sannelig 1-3 også. Et frispark fra Kristian Bjørn Hansen blir flikket videre av Markus Karlsen Skogheim til Mathias Sørum, som lurer på 17-18 meter. Sørum hepper ballen opp i lufta under hardt press fra en syv-åtte forsvarere, vender seg og smeller ballen opp i krysset med høyra. Uvirkelig lekkert gjort av storscoreren, og 1-3 til L/K til pause.

Andre omgang blir en litt tyngre affære for L/K. Laget blir spilt lave av et bra Storelva-lag, men likevel har L/K flere store sjanser. To ganger blir ballen klarert på streken, men akkurat der har ikke L/K marginene på sin side. Men det har man på den andre siden av banen, mye takket være keeper Martin Brun, som virkelig viste seg fram i L/K-trøya lørdag. Martin dro opp flere feberredninger, og klarte også å redde et straffespark fra den tidligere L/K-spilleren Roar Jørgensen tidlig i andre omgang. Storelva får også et mål annullert for offside i en hektisk periode for L/K-forsvaret, men klarer til slutt å få en redusering - et kvarter før slutt. Det siste kvarteret blir derfor nervepirrende for etter hvert småslitent L/K-lag men vi klarer å berge alle tre poengene - noe som letter situasjonen betraktelig i en amputert sesong der man må karre til seg de poengene man kan.

* Neste kamp er hjemme mot Valhall på Polleidet lørdag 25. september.

* Markus Karlsen Skogheim står må med syv seriemål. Han har scoret i de fire siste kampene. Mathias Sørum har fem.

* L/K-debut for Kristoffer Mathiassen, som har tatt overgang fra Krokelvdalen. Gikk rett inn i startelleveren og gjør en god jobb på høyreflanken idag.
* L/K-trener Dan-Håvard Johnsen måtte klare seg uten blant annet tre mann som alle startet sist vi var på Storelva (bortekamp mot Kvaløya), nemlig Oskar Leiros, Kristoffer Johansen og Sigve Ringbakken.

Mål: Markus Karlsen Skogheim, Kristoffer Hansen Holst og Mathias Sørum

L/Ks lag: Martin Brun, Vebjørn Isaksen, Jørgen Skog, Joachim Olaussen, Einar Skogheim, Sverre Meløy, Kristian Bjørn Hansen, Kristoffer Mathiassen, Kristoffer Hansen Holst, Markus Karlsen Skogheim, Mathias Sørum

Innbytter: Aleksander Larsen

Ingen gule kort til L/K