Endelig kontakt med lagene foran

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Aug 2019

En ny målfest på Polleidet sørger for at L/K har heng på de andre bunnlagene i divisjonen.

Etter blant annet et hat trick hver fra Steffen Dreyer og Øyvind Garfjell mot Storelva lørdag ser litt mindre mørkt ut for L/K i bunnstriden. Vi er riktignok fortsatt sist med åtte poeng, ett bak Ishavsbyen og Storelva, men formpilen peker oppover – til tross for det sure tapet for Nordkjosbotn sist helg.

Mot Storelva på Polleidet var det 1-0 til pause etter et straffemål av Steffen Dreyer. L/K skapte greit med sjanser før hvilen, men effektiviteten og treffsikkerheten var på et lavmål.

Utover i andre omgang ble det imidlertid mer og mer klart at L/K ville vinne komfortabelt. Steffen Dreyer og Øyvind Garfjell med til sammen 620 kamper og 380 mål for L/K var ikke lett å temme for et Storelva-forsvar som ikke hadde sin beste dag på jobben. Garfjell var ikke tungbedd når det var muligheter i de etter hvert store bakrommene, mens Dreyer kjempet og slet med forsvarsspillerne og fikk betalt for det i form av to mål i andre omgang i tilegg til straffemålet, som kom etter at han selv ble felt.

Dagens L/K-gutt ble imidlertid verken Garfjell eller Dreyer. Den æren tilfalt stopper og ettmålsscorer Jan-Robin Bjørn – ikke fordi 29-åringen hadde så mye å gjøre alltid, men fordi han selv bidro til at det stort sett aldri ble farlig foran L/K-keeper Kristoffer Granås. Han og stoppermakker Jørgen Skog ryddet godt opp i midten, mens backene Vebjørn Isaksen og Stig-Roar Hansen Rognli var villig med på angrepene. Det var tidvis høy klasse over kombinasjonene da L/K gikk i angrep med store deler av laget. Innbytter Isak Kristiansen kom inn i andre omgang og var meget god den knappe halvtimen han spilte.

Storelvas redusering kom på et straffespark som så veldig billig ut, men som kampens meget gode dommer Brage Nygård valgte å tildele bortelaget. Kaptein Kristoffer Granås hadde nok sett at det ble null baklengs, men L/K måtte tåle en i sekken i dag. Men det ble med det.

• Vebjørn Isaksen spilte sin 90. kamp for L/K.
  • Joakim Berg Bjørklund kom inn til sin 50. kamp for L/K

L/Ks lag: Kristoffer Granås, Vebjørn Isaksen, Jørgen Skog, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli, Kristian Bjørn Hansen, Oskar Leiros, Preben Røtvold, Kristoffer Hansen Holst, Øyvind Garfjell, Steffen Dreyer.

Innbyttere: Isak Kristiansen, Joakim Berg Bjørklund, Nasim Shirzad, Gard Grønvoll Sommerseth, Benjamin Johansen

Ingen gule kort til L/K

Dommer: Brage Nygård – trygg og god gjennom hele kampen