Odin på nasjonal talentleir

Postet av Lyngen/Karnes IL den 11. Mar 2019

Odin Sørensen (14) skal delta på nasjonal talentleir i Sarpsborg i slutten av mars - som én av bare to 14-åringer fra Troms!

I perioden 24. - 27. mars går Equinor Talentleir av stabelen i Sarpsborg. Rundt 50 fotballtalenter i 2005-årgangen er samlet og deriblant Odin Sørensen fra Lyngen/Karnes.

- Dette er første gangen spillerne født i 2005 er inne på et nasjonalt tiltak, så ekstra gratulerer til dem, sier fagansvarlig for landslagsskolen, Håkon Grøttland til fotball.no.

Selv er Odin klar til å gripe sjansen han nå har gjort seg fortjent til.

- Jeg gleder meg voldsomt til samlinga! Det blir kjempespennende å spille mot de beste i hele landet.

Han hadde ikke forventet å få sjansen nasjonalt allerede nå.

- Jeg ble ganske overrasket over å bli tatt ut. Jeg hadde ikke forventa å bli tatt ut på første samling. Det er så vanskelig å komme igjennom og jeg er så utrolig glad for at jeg fikk sjansen. Den sjansen skal jeg gripe. Jeg har trua på at det skal gå bra, sier Odin til L/K-nett.

Odin er den ene av bare to 2005-spillere fra Troms som er tatt ut. Den andre er Runar Norheim fra Finnsnes-klubben Varden. Det viser hvor trangt nåløyet er. En fjær i hatten til både Odin og til L/K som klubb.

Se hele uttaket her!

Sørensen har vært på både kretslag og regionlag den siste tiden, i tillegg til at han har spilt nasjonal G14 på NFF Finnmark/Troms.
- Serien er et samarbeid mellom NFF og Norsk toppfotball. Laget består halvparten TIL-spillere, 1/4 kretsspillere Finnmark og 1/4 kretsspillere Troms - sånn cirka. Alle eliteserieklubber er tilknyttet og bruker hospitanter, sier pappa Uno Nesvik.

Odin har vært en svært lovende fotballspiller helt siden han begynte å spille fotball på L/Ks miniputtelag. Åtte-ni år etter miniputtedebuten trener han nå med L/Ks A-lag i Lyngen. Han har også vist et stort talent både i skisporet og ikke minst på friidrettsbanen.

L/K gratulerer Odin, pappa Uno og mamma Hege med uttaket og ønsker Odin lykke til i Sarpsborg!