Lenning tilbake i L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 27. Aug 2018

Han scoret 27 mål på 11 kamper for L/K høsten 2017. Nå er Aleksander Lenning tilbake i L/K!

Det er L/K-leder Johnny Hansen som bekrefter at storscoreren er klar for L/K igjen etter å ha spilt vårsesongeng og deler av høstsesongen for Fløya i 3. divisjon. Lenning ble Fløya-klar i vinter, men nå er han tilbake i klubben.

- Det er en bra signering som passer bra med det vi holder på med i L/K. Jeg er veldig glad for at vi får Lenning tibake, sier Hansen.

Lenning ble klar for L/K litt over midnatt og er derfor ikke spilleklar til kveldens kamp mot TUIL 2 på TUIL Arena. Men han rekker kampen mot BOIF 1. september på Polleidet.

- Vi får en spiller som vi kjenner fra før og som vi vet passer godt inn i L/K. Han er en fin fyr og når han i tillegg har lyst å komme selv, så er det kjempebra, sier Hansen.

L/K hadde en mager vårsesong, men har startet høstsesongen veldig bra. 25 seriemål på 14 kamper er imidlertid i underkant av det man kunne håpe på. Med Lenning på plass, er det lov å håpe på et bedre målsnitt framover. Lenning spilte senest for Fløya mot Finnsnes i helga, da han kom inn som innbytter og scoret for Fløya i den foregående kampen - mot Korsvoll.

Leder for L/K Fotball, Sigmund Forfang, er fornøyd med nysigneringen:

- Lenning blir en viktig signalspiller for oss, som gir oss større slagkraft offensivt. Jeg håper og tror han fortsetter der han slapp ifjor, sier Forfang.

Aleksander Lenning selv sier følgende etter tilbakekomsten til Lyngen/Karnes:

- Glad for å være tilbake! Jeg hadde det fantastisk når jeg var her i fjor, og ser frem til en morsom høst! Overgangen ble dessverre registrert fire minutter for seint i går, så jeg får ikke med meg kampen i dag. Men fra  neste match skal jeg bidra igjen, lover Lenning.

Lenning fikk én kamp for L/K i årets vinterserie, slik at han står på 28 mål på 12 kamper totalt for L/K - et scoringssnitt på 2,33 per L/K-kamp. Det er klubbrekord med god margin. Så får vi se om han bedrer snittet sitt ytterligere i høst...

Lenning blir klubbens fjerde signering i sommer. Fra før av har Jørgen Vik, Alexander Rygh og Tobias Karlsen blitt klar for L/K.