Nedtur i Storhallen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Mai 2018

Bardufoss scoret på alt i en 18-minutters periode. Det var nok til å sende L/K mot lagets fjerde serietap.

L/K klarte aldri å hente seg inn etter å ha kommet under 4-0 i Storhallen på Bardufoss tirsdag kveld. Et defensivt havari med flere store personlige feil førte til et lite flatterende resultat. Og selv om kampbildet ikke tilsa en måldifferanse på fire, så var det fortjent at L/K tapte kampen. BOIF tettet igjen bakover og var farlige når de slapp seg framover på de store flatene i hallen - i tillegg til at de fikk både én og to gavepakker av L/K.

Hjemmelaget fikk altså alle sine fire mål i perioden fra det 8. til det 26. spilleminuttet. Det var imidlertid L/K som startet best og vi kunne lett ha ledet 0-1 etter en dobbelsjanse ved Christer Steinvik og Ola Edholm i det 7. minuttet. I stedet går BOIF rett opp i andre enden og scorer sitt første mål - etter en misforståelse i L/K-forsvaret. De tre neste målene kommer også etter suspekt forsvarsspill av L/K, selv om det ligger gode prestasjoner fra BOIF-spillerne i bunn. På 4-0 legger L/K om og flytter Ola Edholm, som startet som spiss sammen med Christer Steinvik, ned som stopper og Ilyas Shirzad kom inn som spiss. Om det var grepet som skulle til for å få roet ned kampen er vanskelig å si. Det kan like godt være at BOIF på 4-0 følte at de hadde gjort sitt og at de kunne ri på ledelsen helt inn.

Det klarte de i så fall på utmerket vis. L/K klarte å utnytte de store rommene den romslige spillerflaten tilbød og spilte en bra andre omgang. Men BOIF-keeperen tok stort sett det som kom av sjanser. Og da sistnevnte vartet opp med en solid feilvurdering på en utrusing, og Ilyas Shirzad fikk en gyllen sjanse til å redusere, så var en BOIF-forsvarer tilbake på streken og reddet skuddet fra L/K-innbytteren. Også Christer Steinvik var millimetre unna ved flere anledninger, men traff han stolpen eller så fikk BOIF-forsvaret en kroppsdel i veien.

L/K jobbet hardt for å få den ene reduseringen helt til dommerens fløyte lød, og klarte å utnytte rommene litt bedmen klarte det ikke. Dermed et skikkelig tilbakeskritt etter den flotte kampen mot TUIL 2 sist. L/K ligger tredje sist på tabellen med sine tre poeng og trenger å begynne poengfangsten for alvor snart.

L/Ks lag: Per Strømsbukt, Stig-Roar Hansen Rognli, Aleksander Skatland, Jørgen Skog, Vebjørn Isaksen, Kristian Bjørn Hansen, Jan-Robin Bjørn, Einar Skogheim, Markus Karlsen Skogheim, Ola Edholm, Christer Steinvik

Innbyttere: Ilyas Shirzad, Sigve Ringbakken, Nasim Shirzad, Kristoffer Hansen Holst, André Waage.

Ingen gule kort til L/K

Dommer: Jonny Andreassen - meget solid, som vanlig.

* Det er to og en halv sesong siden sist L/K gikk av banen målløse i en seriekamp! Sist L/K ikke maktet å score mål var 12. september 2015. Da ble det småstygge 0-8 for TUIL 2. Tirsdag var det 982 dager siden. I 53 seriekamper på rad har altså L/K tegnet seg i målprotokollen før man møtte veggen mot BOIF.

* Tapet er også det første for BOIF siden snøkampen i serieåpningen i 2009.

* Veteran-keeper Per Strømsbukt pådro seg en skade like før slutt i kampen. Heldigvis har L/K fått spilleklar André Waage nå. Han steppet inn i mål på slutten. Waage er gammel L/K-spiller fra aldersbestemte lag og har også to A-kamper i mål for L/K fra 2010-sesongen.

* Tre brødrepar i aksjon for L/K i hallen tirsdag! Det hører til sjeldenhetene, selv i en familieklubb som L/K. Kristian Bjørn Hansen og Jan-Robin Bjørn har spilt sammen i L/K lenge. Det samme har Markus Karlsen Skogheim og Einar Skogheim. Mot BOIF debuterte i tilegg Nasim Shirzad - lillebror til Ilyas - på A-laget. Nasim kom inn på høyrebacken og var aggressiv og god i duellspillet den omgangen han spilte.

* Einar Skogheim spilte sin 60. A-kamp for L/K

* Christer Steinvik kunne notere seg for sin 130. A-kamp for klubben.

* Cato Larsen ledet laget i Ole Talbergs karantenefravær.