Bare å gratulere Skarp

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Okt 2017

En 3-1-seier og 11 hjemmeseire av 11 mulige i år var en ufattelig mager trøst da L/K-spillerne gikk av banen på Geitnes lørdag.

Kaptein Jan-Robin Bjørn og resten av L/K-guttene kunne vunnet 100-1 uten at det hadde hjulpet ettersom Skarp tok en komfortabel 4-1-seier over TIL 3 og tok førsteplassen på tabellen. En tabell vi har ledet fra start til mål – nesten… Men det er resultatet etter siste serierunde som gjelder og til syvende og sist var Skarp det liiiille hakket bedre enn oss.

Scoringer av Øyvind Garfjell, hans 100. i L/K-trøya, Kristian Bjørn Hansen og Christer Steinvik tok totaltallet opp i 119 i serien i år. Det, sammen med full poengpott hjemme og  55 av 66 mulige poeng tatt, burde holdt til et seriegull i år. Men det gjorde det ikke. To tap i serieinnspurten var ett for mye for L/K. Og sånn sett kan man ergre seg grønn over andremålet mot Krokelvdalen forrige helg. Hadde vi unngått det og klart uavgjort, så hadde det blitt atskillig bedre stemning på det tradisjonsrike kakebordet etter kampen. Det er så mange som hadde fortjent et opprykk til allnorsk fotball etter en flott gjennomført sesong, men L/K har et såpass ungt lag at det kommer nye sjanser for samtlige som spilte mot Finnsnes 2 lørdag.

Vi vet at vi har mange unggutter som banker kraftig på døra til A-laget. Det er ikke mange andre topplag i 4. divisjon som har en så ung midtbaneduo som vi har (Einar Skogheim og Kristian Bjørn Hansen er med sine 35 år tilsammen seks år yngre enn Skarp-back Tom Karlsen), vi har 16-årige Kristoffer Hansen Holst og 15-årige William Sørensen som kommer inn og som med få minutter spilletid kommer til hver sin store målsjanse. Og på andrelaget i 6. divisjon har vi en rekke unge talenter som gjennom målrettet treningsinnsats fort kan ta steg i vinter som tar dem rett inn i førsteelleverdiskusjon på A-laget. Vi har også mange spillere som har et skikkelig hjerte for klubben, både lyngengutter og adopterte lyngengutter, og det er alltid betryggende når man etter hvert skal ta fatt på forberedelsene til en ny sesong.

Nå får vi forsone oss med at det blir et nytt år i 4. divisjon. Men selv om det er en nedtur, så ser divisjonen ut til å bli litt sterkere sportslig enn den har vært i år. Salangen kommer ned. TIL 2 kommer ned og det er ennå ikke helt trygt for Skjervøy, selv om vi unner våre naboer og Steffen Dreyer å holde seg i 3. divisjon etter en så sterk høstsesong. Vi kan faktisk i stedet oppleve at Fløya rykker ned. De ligger farlig nært nedrykksstreken og har Senja borte i siste kamp. Tap der vil mest sannsynlig bety et sensasjonelt nedrykk for grønntrøyene.

3. divisjon avgjøres neste helg, så vi får heller komme tilbake til det endelige oppsettet for 4. divisjon i 2018. Vi kommer også tilbake til en oppsummering av sesongen i navn og tall!

L/Ks lag: Jørgen Vik; Joachim Olaussen, Aleksander Skatland, Jan-Robin Bjørn, Kristian Bjørn Hansen, Einar Skogheim, Krister Skogli, Stig-Roar Hansen Rognli, Christer Steinvik, Aleksander Lenning, Øyvind Garfjell.

Innbyttere: Magnus Børsheim Kalstad, Jørgen Jensen, William Sørensen, Kristoffer Hansen Holst

Gule kort: Kristian Bjørn Hansen, Aleksander Skatland, Krister Skogli og Einar Skogheim.

Dagens L/K-gutt: Jan-Robin Bjørn

L/Ks mål: Øyvind Garfjell, Kristian Bjørn Hansen, Christer Steinvik