Garfjell avgjorde igjen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Aug 2017

På 2-2, og med et nytt poengtap på gang, tok spillende trener Øyvind Garfjell frem en ny frisparkscoring.

L/K ledet to ganger men ble innhentet av Stakkevollan på Geitnes søndag. Men når det så ut til å gå mot poengdeling så slo Øyvind Garfjell til igjen. Syv minutter før slutt klinker han inn sitt andre mål for dagen på et nydelig frispark fra 22 meter. Dermed fikk L/K de tre poengene de sårt trengte i tabelltoppen.

Garfjell har tatt virkelig scoringsansvar etter at L/K har mistet endel offensive spillere. 27-åringen har syv mål på de siste fire seriekampene og scoret på frispark for andre kamp på rad. Garfjell tok L/K i ledelsen etter en halvtimes spill, men Stakkevollan utlignet like før pause.

Etter pause kom Joachim Olaussen inn for kaptein Jan-Robin Bjørn. Og etter 65 minutters spill header Olaussen inn 2-1 etter en presis corner fra Øyvind Garfjell. Igjen kom Stakkevollan tilbake, men Garfjell ville ha tre poeng og besørget det selv med venstrefoten.

L/K ligger på 34 poeng - seks poeng foran Skarp, som spiller i kveld mot Krokelvdalen. Skarp har to kamper mindre spilt og kan med maks uttelling komme á poeng med L/K.

* Kristian Bjørn Hansen gikk glipp av sesongens første kamp søndag etter at han fikk sitt tredje gule mot TUIL sist. Dermed er Krister Skogli den eneste som har spilt samtlige 25 kamper for L/K i år. I Hansens fravær ble Skogli flyttet opp på midtbanen.

* Jan-Robin Bjørn spilte sin 180. kamp for moderklubben, mens Stig-Roar Hansen Rognli rundet 140. kamper for samme moderklubb. Aleksander Skatland spilte sin 90. kamp for L/K.

* 17-åringen Marcus Hausner Christensen har nå 41 kamper for L/Ks A-lag, men spilte søndag sin første seriekamp fra start i år. Den kjappe oksvikingen klarte seg veldig bra på høyrebacken.

* Øyvind Garfjell ble kåret til Dagens L/K-gutt.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Marcus Hausner Christensen, Aleksander Skatland, Jan-Robin Bjørn, Stig-Roar Hansen Rognli; Magnus Børsheim Kalstad, Einar Skogheim, Krister Skogli; Øyvind Garfjell, Marco Mathisen, Aleksander Lenning.

Innbyttere: Joachim Olaussen, Sigve Ringbakken

Neste kamp: Borte mot Burfjord søndag