Dobbel seriestart lørdag

Postet av Lyngen/Karnes IL den 21. Apr 2017

Siste samling før seriestart ble gjennomført i kveld. Lørdag skal både L/K og L/K 2 i aksjon i serieåpningen - henholdsvis mot TUIL 2 hjemme på Geitnes og borte mot Stakkevollan 2 i Tromsø.

Spillende trener Øyvind Garfjell og L/K er altså vertskap for TUIL 2 lørdag på en nyryddet og sesongklar Geitnes stadion - med avspark 15.00.

Det har vært jobbet hardt for å få banen klar til seriestart men nå er det opp til Garfjell og co. å gjøre det på banen. Selv om L/K har tapt endel i vinterserien har laget vist styrke når det virkelig har stått noe på spill. To cupkamper er vunnet de siste ukene og nå er det altså alvor igjen.

L/K vant serien i fjor og målsetningen er å kjempe i toppen i år også. I så måte er TUIL 2 en veldig bra målestokk i og med at de fulgte oss til helt til døra i fjor. TUIL-rekruttene er tradisjonelt tøff motstand for L/K, men på hjemmebane er ikke L/K lette å klå. L/K vant ti og tapte bare én kamp hjemme. Det var mot nettopp TUIL 2. Så har vi også en seier i vinterserien mot TUIL 2 som vi selvsagt også tar med oss inn til kamp.

- Jeg ser veldig fram til sesongstart. Vi har hatt en god periode treningsmessig, samt veldig gode opplevelser i cupkampene som vi nå tar med oss inn i seriespillet. Så håper vi flest mulig tar turen til Geitnes og støtter oss i årets første hjemmekamp, sier Øyvind Garfjell.

L/K stiller med en stort sett skadefri tropp foran serieåpningen. Espen Haugen, Henning Skogvang og langtidsskadde Christer Steinvik er uaktuelle til kampen. I tillegg har Fredrik P. Johansen valgt å gå til Stakkevollan 2 foran sesongstart etter å ha hatt en trøblete sesongoppkjøring etter at han signerte for oss i januar.

Men ellers ser det bra ut og da gjenstår det bare å se hvem som får tillit fra start klokken 15.00.

L/K 2s serieåpning kommer uheldig nok samtidig med A-lagets. Lagledere Jørgen Jensen og Espen Lyngra tar med seg en ung 17-mannstropp til Tromsø til kampen mot Stakkevollan 2 på Fløyabanen. Det blir spennende å se hvordan det unge laget klarer seg i serieåpningen i 6. divisjon!

Vel møtt på L/K-kamp lørdag!