E​ndelig champions igjen!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Okt 2016

MESTERE: Bak fra venstre: Stig-Arne Hansen (oppmann), Cato Larsen (trener), Torbjørn O. Karlsen (lagleder), Kristoffer Johansen, Vebjørn Isaksen, Øyvind Garfjell (spillende trener) Simon Bentsen, Stig- Roar Hansen Rognli, Aleksander Vincent Skatland, Johan Valø, Joachim Olaussen, Jan-Robin Bjørn (kaptein), Markus Karlsen Skogheim, Christer Steinvik
Foran fra venstre: Martin Schaal Mortensen, Sigve Ringbakken, Jørgen Vik (spillende trener), Sondre Larsen, Kristian Bjørn Hansen, Steffen Einebakken Dreyer, Marco Mathisen, Krister Skogli, Einar Skogheim, Markus Mortensen
. (Foto: Arne Teigen, Framtid i Nord)

12 år etter at L/K kapret seriegull sist, er vi på høyden igjen.

Selv om det er på nivå 5 og det denne gangen ikke blir opprykk, så er trofeer ikke noe som vokser på trær. Det er så utrolig mye artigere å ta seriegull enn seriesølv og Vik, Garfjell og Larsens menn har absolutt fortjent gullet - som vi tok foran nesen på et hardtsatsende TUIL 2.

På Storelva i dag ga Kvaløya L/K bra match lenge, men etter hvert viste L/K at det er forskjell på lagene. Simon Bentsen roet litt nerver etter 14 minutter med 0-1-scoringen etter superb forarbeid av Marco Mathisen. Så doblet Øyvind Garfjell ledelsen med et nydelig frispark fra 25 meter og ting så avklart ut.

I andre omgang puttet L/K jevnt og trutt. Krister Skogli scoret sitt femte seriemål på heading etter corner. og Markus Karlsen Skogheim satte sitt 10. seriemål på straffe etter at Marco Mathisen ble felt.

Så blir Steffen Dreyer, tilbake etter skadetrøbbel, byttet inn og resten tar den gamle storscoreren seg av. Han scorer 0-5, 0-6 og 1-7 og markerer nok en gang hvem som er scoringskongen i klubben.

STORFJORDJUBEL: Tre-måls-Dreyer løfter bøtta sammen med Christer Steinvik - 34 seriemål til sammen i år!

Dommer Karoline Jensen blåser av like etter og dermed kunne L/K slippe jubelen løs for alvor. Helge Matland fra Troms fotballkrets kom med pokalen og kaptein Jan-Robin Bjørn kunne løfte den over hodet - ni år etter at han debuterte på A-laget og i sin 157. kamp for den eneste klubben han har spilt for. Et flott øyeblikk i L/K-historien!

L/Ks mål: Steffen Dreyer (3), Krister Skogli, Markus Karlsen Skogheim, Øyvind Garfjell, Simon Bentsen

L/Ks lag: Jørgen Vik; Kristoffer Johansen, Joachim Olaussen, Krister Skogli, Stig-Roar Hansen Rognli; Kristian Bjørn Hansen, Markus Karlsen Skogheim, Einar Skogheim; Simon Bentsen, Øyvind Garfjell, Marco Mathisen.

Innbyttere: Jan-Robin Bjørn, Steffen Dreyer, Aleksander Skatland, Vebjørn Isaksen, Sondre Larsen, Sigve Ringbakken.

Les mer under bildet!

BALSFJORDPOWER: Marco Mathisen og Krister Skogli poserer med trofeet.

Et seriemesterskap skal alltid resultere i opprykk. Det har vi nok de fleste med oss i, men i år ble det ikke sånn. L/K er med i nye fjerdedivisjon, som i praksis blir den gamle TiTo-serien. Vi skal kose oss med denne karamellen noen timer, og så fortsette planleggingen av 2017-sesongen. #lkoppigjen

ENDELIG: De har nesten 500 kamper for L/K tilsammen så da var det fortjent med et seriemesterskap. Stig-Roar Hansen Rognli, Øyvind Garfjell og Jan-Robin Bjørn.

Det er mange som kan takkes når sesongen skal oppsummeres. Spillerne først og fremst - som har stått på siden i januar med treninger både i Tromsø og Lyngen; publikum som har møtt opp på kampene, noen av dem veldige trofaste; dommere og linjemenn, som kanskje har måttet tåle litt kjeft innimellom men som har holdt nivået; alle som har jobbet i støtteapparatet rundt både A-lag og B-lag, herunder ikke minst B-lagstrenerne Tom-Jarle Isaksen og Reidar Skjerve, som har gjort en kjempejobb med våre unge og lovende; Styre og stell som har lagt til rette for den satsingen vi har gjort i år; sponsorer og samarbeidspartnere som har bidratt med midler og ressurser; FabLab, som har hjulpet oss med overnattingsplasser ifm. samling og kamp; frivillige som har jobbet med anleggene våre og banene våre; foreldre og frivillige som har stilt opp på 11 hjemmekamper for å jobbe på kjøkkenet eller som billettører og foreldrene som har kjørt sine håpefulle atskillige kilometer for at de skal komme seg på treninger, samlinger og kamper. Takk til dem alle!

Men en spesiell takk retter vi til våre tre A-lagstrenere, Jørgen Vik (26), Cato Larsen (40) og Øyvind Garfjell (26). I deres aller første sesong som L/K-trenere har de løst oppgavene forbilledlig - ikke minst resultatmessig, men også når det gjelder utvikling av, og tro på våre unge spillere. Samarbeidet de tre imellom har også fungert godt. Strålende jobb, gutter!

Vi oppsummerer L/K-sesongen i navn og tall i en egen sak!