Jobber videre sammen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 5. Jan 2007

Lyngen/Karnes og Furuflaten er enige om å jobbe videre sammen for å realisere kunstgressplanene i Lyngen. Les pressemeldingen her!

PRESSEMELDING

Fra Lyngen/Karnes Idrettslag (LK) og Furuflaten Idrettslag (FIL)

Ledere fra LK og FIL har hatt møte onsdag 03.01.2007.

På møtet diskuterte lederne Geitnes kunstgressbane og  LKs utspill i Framtid i Nord (FIN) lørdag 30.12.2006.  Samarbeide mellom klubbene ble også diskutert.

Representantene fra de to klubbene ble enige om følgende:

1.            Geitnes kunstgressbane må snarest bygges i full størrelse.  Banen er den største samlingsplassen for barn og unge i Lyngen kommune, og dagens gressbane er i en elendig forfatning.

Geitnes kunstgressbane må få absolutt høyeste prioritet når det gjelder bygging av idrettsanlegg i Lyngen kommune.

Deretter er klubbene også enige om å arbeide for bygging av ny kunstgressbane på Furuflaten.

Klubbene ber Lyngen kommune om å ta idretten og idrettsungdommen på alvor og bidra til at disse anleggene blir bygget.

2.            Klubbene er også enige om å fortsette det sportslige samarbeidet slik klubbene har gjort i mange år.  Dette gjelder først og fremst samarbeide i aldersbestemt fotball.

3.            Lederne fra begge klubbene beklager at Unni Steinlunds uttalelse i FIN 19.12.2006 og manglende kontakt mellom klubbene om Furuflaten kunstgress har ført til store misforståelser mellom klubbene.

Disse misforståelsene har klubbene nå ryddet opp i.

LK beklager at Unni Steinlund er blitt skadelidende i saken.  LK har full tillit til Unni Steinlund, og det arbeidet hun gjør både lokalt og regionalt.

Klubbene er enige om at siste tids hendelser har lært oss at vi må bli flinkere å snakke sammen.

Det viktigste er å skape positiv idrettsaktivitet for barn og unge.  Det vil klubbene fortsette å samarbeide om.