Høstsesongen nærmer seg

Postet av Lyngen/Karnes IL den 30. Jul 2007

Noen har syklet Norge på langs, mens noen flere har vært på treningsleir i Piteå. Nå er de fleste L/K-spillerne klar for høstsesongen.

I dag var første ordinære trening for L/K etter fotballferie og treningsleir i Piteå - en treningsleir som bare kan karakteriseres som vellykket. Selv om en del av stallen manglet, kunne Vegard Berg-Johansen kjøre to gode økter daglig med tyve spillere tilgjengelig.

Den nyoppstartede poengligaen ble vunnet av unggutten Øyvind Garfjell, mens Sverige (bestående av Vegard Berg-Johansen, Steffen Dreyer, Rune Kristiansen, Lars Wikbo og Jørgen Vik) vant internturneringen som ble avsluttet torsdag. Øyvind "Messi" Garfjell scorte forøvrig 13 mål i turneringen og stakk dermed avgårde med toppscorertittelen også.

To av dem som ikke var med, Tom-Jørgen Gangsø og Morten Nilsen, nådde Lindesnes onsdag kveld etter å ha syklet rundt 270 mil fra Nordkapp. En fantastisk prestasjon som neppe har satt løpsmaskinene nevneverdig tilbake rent kondisjonsmessig. Så får denne uken vise om de må starte på scratch igjen hva ballfølelse angår...

De aller fleste spillerne er da også fit for fight. Nyervervelsen Kjetil A. Johansen fikk seg en trasig treningsleir - utslått av virusinfeksjon hele uka. Men han var oppegående igjen måt slutten av leiren, og kan forhåpentligvis trene som vanlig igjen allerede denne uken.

Jens G. Løvland er i full vigør igjen etter at han ble far like før fotballferien og var på plass på Geitnes gress på treningen i dag. Han er dermed klar for å kjempe seg tilbake på høyrebacken etter å ha stått over et par kamper før ferien.

På treningsleiren har ungguttene benyttet sjansen til å vise seg fram og flere av dem banker for alvor på døra til A-laget. Så får høsten vise om det er noen som tar steget fra 4. divisjonslaget. Både Ole-Oscar Ross (17) og Andreas Holm (15) har fått prøvd seg i TiTo allerede og vil garantert få flere sjanser, i likhet med flere andre.

Høstsesongen starter på innlandet for både 3. divisjonslaget og 4. divisjonslaget. Lørdag møter L/K Bardu i Bardu, mens BOIF er motstander på Bardufoss for 4. divisjonslaget søndag.