Høstens første tap

Postet av Lyngen/Karnes IL den 18. Aug 2007

Ken Stian Olsen (t.v.) ble tomålsscorer i helga, men det var ikke nok til poeng mot Fløya. Foto: Ronald Johansen, Bladet Tromsø

For mens Senja rotet seg bort mot Ramfjord i dag, gjorde L/K det samme mot et annet grønt lag - Fløya. 4-2 vant hjemmelaget til slutt - fullt fortjent, hvis det skulle være noen tvil om det.

L/K hadde en katastrofal åpning på kampen og ble både fraløpt og nedkjempet av Fløya. Etter en halvtime sto det 3-0 til Fløya, og da hadde de scoret på det meste de hadde. L/K kvitterte riktignok like etterpå etter et nydelig angrep der Øyvind Garfjell spølte opp venstrekanten og la et flott innlegg til Ken Stian Olsen som i sin tur knallet ballen i mål via tverrliggeren. Men det ble ikke flere mål før pause.

Etter hvilen sto L/K høyere og kom til flere fete sjanser innledningsvis i andreomgangen. Men i stedet for å få 3-2, så går Fløya opp til 4-1. L/K fortsetter å stå høyt og jakter en redusering, noe som medfører at hurtige Fløya-spillere får mye rom å boltre seg i. Heldigvis for L/K klarer ikke Fløya å score på sine mange sjanser, men så lenge L/K heller ikke klarer å redusere så ebber kampen ut på 4-1. L/K får riktignok et straffespark to minutter før slutt som Ken Stian Olsen ekspederer, men selv for L/K er det alt for sent å redde noe poeng denne kampen.

L/K hang ikke med i svingene den første halvtimen i dag og det skulle vise seg skjebnesvangert. Det er ikke enkelt å hente inn en tremålsledelse mot et så bra lag som Fløya framsto som i dag. Hjemmelaget knuste til i taklingene og en periode i andre omgang hadde dommer Stig Are Sørensen sin fulle hyre med å dele ut kort til hjemmelaget. Men de gule kortene kom i dag som følge av en intens vilje til å vinne kampen - en vilje som var fraværende hos samtlige 11 røde den første halvtimen og som ikke var fremtredende hos mange nok de resterende 60 minuttene.

På grunn av Viktor A. Sørensens skade, stilte L/K med nykomponert midtstopperduo i yttersia-duoen Tom-Jørgen Gangsø og Rune Lillevik. Med fire baklengs kan man ikke gi bare ros til forsvaret, men man forsvarer seg som et lag og i dag var ikke L/K som helhet gode nok i det defensive arbeidet.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Jens G. Løvland, Tom-Jørgen Gangsø, Rune Lillevik, Freddy Skogvang; Lasse Hausner, Ken Stian Olsen, Frode G. Larsen, Morten Nilsen; Rune Kristiansen, Steffen Dreyer.

Innbyttere: Øyvind Garfjell for Frode G. Larsen, Tarjei Hansen Gautestad for Lasse Hausner, Mats-Haakon Karlsen for Tom-Jørgen Gangsø

Dommer: Stig-Are Sørensen - normal, god standard