Jørgen forlater L/K

Postet av Lyngen/Karnes IL den 16. Des 2007

Jørgen Vik (17) har reddet sitt siste skudd for Lyngen/Karnes.

Jørgen har i dag skrevet under for divisjonskollega Finnsnes etter å ha spilt to sesonger for L/K. Jørgen ønsker nye utfordringer og har valgt grønntrøyene som neste stoppested for sin keeperkarriere.

L/K er forståelig nok skuffet over å miste sin svært solide keeperskanse, men respekterer likevel Jørgens valg. Det er ikke hverdagskost at etablerte L/K-spillere forlater klubben til fordel for en klubb på samme nivå, men vi har fått to skikkelig solide sesonger fra unge Vik, og det er vi takknemlige for.

Jørgen, årets spiller i L/K i år, har satt spor etter seg i L/K og vi ønsker han all mulig lykke til videre. Og så må han bare påberegne ekstra tøffe tak på Polleidet til sommeren :-)

Jørgen har spilt nøyaktig 50 kamper for L/K siden han kom til oss foran 2006-sesongen. 24 kamper i debutsesongen og 26 kamper i år. Jørgen har vært stabiliteten selv og har stått alle serie- og cupkampene bortsett fra seriekampen borte mot (ironisk nok) Finnsnes. Da sonte han for rødt kort.

Per i dag har L/K dermed to keepere igjen i A-stallen. Michael Wæraas og juniorkeeper Vegard Samuelsen. Begge har tilholdssted i Tromsø. Etter Viks avgang må klubben finne ut om det er behov for å hente inn en tredje keeper. Men det blir ikke å skje i helga i hvert fall...