Lingrasmo skrev treårskontrakt

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Feb 2008

Her skriver Marius Lingrasmo (26) under på å bli L/K-spiller ut 2010.

Marius skrev i dag under B-skjema og treårskontrakt med L/K og bidrar dermed til å styrke L/K-stallen betraktelig.

Marius (26) har erfaring fra 1. divisjon etter to sesonger i TUIL, og har også vært i Lyn og Asker i tillegg til hjemlige Nordkjosbotn. Perioden i Oslo ble brukt til å gå på fotballlinja på Norges Toppidrettsgymnas. Marius har faktisk også en fortid som juniorspiller i L/K, men det er fortsatt litt drøyt å si at han kommer hjem.

Trappet ned

Marius har de siste sesongene stått i hjembygdas sexyfotballklubb Foot-04, men nå er lysten på å satse skikkelig på spill i høyere divisjoner igjen tilbake i den lynhurtige balsfjordkroppen.

Skadeproblemer har ødelagt litt for Lingrasmo de siste årene, men med ordentlig oppfølging av L/K-fysio Jørn F. Berger så satser både vi og Marius at han kan bidra i bøtter og spann for oss framover.

L/K-trener André Fagerborg legger ikke skjul på at han er fornøyd med signeringen av Lingrasmo.

- Marius tilfører L/K verdifull rutine fra 1. divisjon og ikke minst en ny dimensjon med farta si. Måltyv er han også. I tillegg er han en likanes fyr som vil gli rett inn i spillergruppa vår, sier Fagerborg.

Opptrening

Lingrasmo trenger en opptreningsperiode før han kan bidra 110 prosent for L/K. Her er altså Jørn F. Berger koblet inn. Marius har gitt uttrykk for at han syns L/Ks opplegg ser spennende ut og at det er tydelig at klubben har ambisjoner. Det har bidratt til at han har lyst til å spille fotball igjen.

- Det har vørt viktig for ham at vi har gitt han tid til å komme skikkelig tilbake og at vi tar vare på ham. I tillegg skryter han selvsagt av trenerteamet, smiler André Fagerborg.

Langtidsskadde Viktor A. Sørensen er forøvrig eneste L/K-spiller med erfaring fra 1. divisjon - også han fra TUIL.

Marius Lingrasmo er tildelt draktnummer 15 i L/K. Han bor i Tromsø og vil inngå i treningsgruppa i byen - under ledelse av Andre, Tor-Arne Solvang og Jørn F. Berger.

For L/Ks del er det viktig å ha en slagkraftig stall foran en svært viktig sesong. Lingrasmo vil, når han er kampklar, bidra til å høyne kvaliteten på L/K-treningene og etter hvert også i kampene. L/K har hele tiden sagt at man ønsker å styrke stallen foran 2008-sesongen, og med Fagerborg og Lingrasmo på plass, er vi godt på vei.

I avgang fra 2007-stallen er det foreløpig "kun" Jørgen Vik, i tillegg til Frode Følstad. Med en haug med unggutter som banker mer og mer på førsteellever-døra, samtidig som de rutinerte går på ny sesong, vil Fagerborg, Johnsen og resten av trenerteamet få mer enn ett luksusproblem når førsteelleveren skal tas ut fram mot seriestart.