Redusert TiTo-serie

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Mar 2008

Fotballkretsen har bestemt at 3. divisjon av deling 23 kun skal bestå av 11 lag.

Etter at Skarp 2 forleden valgte å trekke laget sitt fra TiTo-serien har det hersket usikkerhet om hva som skjer med kretsens øverste serie.

Nå har fotballkretsen avgjort at Skarp 2 ikke vil bli erstattet med et nytt lag fra 4. divisjon - som i tilfelle ville vært Senja 2. Dermed blir det bare 11 lag i TiTo 2008 og to kamper mindre for L/K å spille.

En spesiell situasjon, som ikke blir mindre spesiell med at det allerede har forsvunnet ett lag fra divisjonen (Bardu i desember). Senja 2 ville utvilsomt kunne skjøttet TiTo-spill på en forsvarlig måte, og var etter sigende også innstilt på å ta plassen. Men det blir det altså ikke noe av.

11-lagsserien betyr at L/Ks A-lag ikke har kamp 5. mai og 11. august, da Skarp 2 -kampene egentlig skulle gå av stabelen.