Slaget om Nord-Troms: Velkommen til kamp!

Postet av Lyngen/Karnes IL den 27. Sep 2008

I dag må alle L/K-ere slippe det dem har i hendene og møte til kamp!

Slaget om Nord-Troms står på Polleidet i ettermiddag klokken 15.00 idag. Det er L/Ks siste hjemmekamp for året og viktigheten av den kan ikke undervurderes. Derfor er det viktig at flest mulig møter opp og lager en ramme som er verdig en slik toppkamp!

Skjervøy kommer nok med en god del tilskuere, og da må ikke L/K være noe dårligere i egen hule på Polleidet. L/K-kaptein Steffen Dreyer sier blant annet følgende til Framtid i Nord foran dagens kamp:

- Jeg har sett fram til kampen siden jeg første gang så terminlista. Dette blir kjempeartig. Mye står på spill for begge lag. Jeg hadde håpet at mesterskapet var avgjort før lokaloppgjøret. Jeg gleder meg, sier elvevollingen, som mener L/Ks sjanse består i å angripe Skjervøy og styre kampen fra avspark.

Et nettbasert oddsselskap har forøvrig L/K som knepen favoritt til kampen, med 2.30 i odds på L/K-seier. SIK-seier står i 2.40, mens uavgjort, som jo ingen av lagene er særlig tjent med gir 4,55 ganger pengene tilbake. Oddselskapet har forøvrig liten tro på at oppgjøret skal ende målløst. De gir i hvert fall hele 12,00 i odds til de som ser for seg at Dreyer, Stangnes og co. skal gå av banen uten å score.

L/K-guttene gjennomførte en kjapp samling på Polleidet-gresset i går kveld, før tussmørket senket seg over stadion. Banen holder god stand til tross for at vi snart skriver 1. oktober. Så lenge vinteren holder seg unna, så skal nok Polleidet fremstå i fin drakt hvis det skulle bli aktuelt med kvalikkamper i oktober også...

Etterpå hadde Mona Karlsen og medhjelpere sørget for et varmt måltid inne på klubbhuset til L/K-spillere og støtteapparat. Et flott tiltak, og også en grei indikasjon på at kampen i dag er viktig. På bildet ser vi (fh) Andreas Holm, Bernhard Blom, Andreas Løvland, Jan Robin Bjørn og Øyvind Garfjell ved matbordet.

Trenerne Fagerborg og Johnsen har tatt ut følgende 17 mann i troppen til SIK-kampen i dag:

1. Michael Wæraas
2. Mats-Haakon Karlsen