______________________________________________________________________

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Nov 2008

Positivt kunstgressvedtak

Hvis alt går etter planen, kan Lyngen om relativt kort tid ha hele tre kunstgressbaner.

L/K har lenge kjempet for å få kommunal støtte til sine kunstgressplaner på Geitnes. Flere nedturer i det kommunale politiske systemet har det vært, men nå ser det ut til at tidevannet har snudd litt.

I forrige ukes formannskap ble 2009-budsjettet behandet. Og igjen var spørsmålet om kunstgressbane et tema.

Opprinnelig var forslaget fra Rådmannen at man setter av en million til kunstgress. Men formannskapet besluttet å øke denne potten til 2,5 millioner kroner, ifølge Framtid i Nord.

Dette beløpet skal etter planen fordeles over tre år, med en million i 2009 og 2010, og 500.000 kroner i 2011. De to andre lokalitetene for kunstgressbane er Lyngstuva og Furuflaten.

Pengene tas fra investeringsbudsjettet, og de to eneste formannskapsmedlemmene som stemte imot, Kay-Roger Fjellsøy og Sølvi Jensen, har ifølge FiN signalisert at de kan komme til å stemme for i kommunestyret.

Det avgjørende kommunestyremøtet er 11. desember og da får vi bare krysse fingrene for et positivt vedtak, som vil få ringvirkninger for veldig mange barn og unge over hele kommunen.