_________________________________________________________________________

Postet av Lyngen/Karnes IL den 12. Jan 2009

Larsen blir daglig leder

Trond Egil Larsen 2008

På fredagens årsmøte ble Trond Egil Larsen ansatt som daglig leder i L/K.

Larsen er ansatt i ei 50% engasjementstilling for en 6 måneders periode. Stillingen kan forlenges om dette er ønskelig fra begge parter.

Styreleder Johnny Hansen uttaler at:

L/K har ei klar langsiktig målsetning om å få på plass en daglig leder i fast
heltidsstilling. Ved å ansette daglig leder vil vi skape en sterk kontinuitet i
idrettslagets videre arbeide.

Daglig leder stillingen skal tillegges mange daglige oppgaver som idag
løses av tillitsvalgte. Dette betyr at mange av dagens tunge tillitsverv
vil bli mindre arbeidskrevende, og dermed tror vi det blir lettere å rekruttere personell til disse vervene.

Larsen (27) har solid bakgrunn som sterk og kompromissløs midtstopper i L/K og spilte 84 kamper (to mål) i perioden 1999-2003.
Etter fotballkarrieren, som ble avbrutt i ung alder på grunn av kneskade, har Larsen utdannet seg til fiskerikandidat ved Norges Fiskerihøgskole i Tromsø. De siste årene har han jobbet som leder for økonomi og administrasjon ved FishEx ASA.

L/Ks styreleder Johnny Hansen mener ansettelsen av en daglig leder er en viktig hendelse i klubbens historie:

- Daglig leder stillingen skal også bidra til å skape betydelig større
inntekter til idrettslaget, og på den måten bidra til å sikre
idrettslagets en solid økonomi. Vi tror ansettelsen av daglig leder er en viktig milepæl for den videre utviklingen av Lyngen/Karnes Idrettslag, sier Hansen.