Skifter beite:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 17. Jan 2009

Johnsen til Reisa

Dan Håvard Johnsen (41) har overtatt ansvaret for Nordreisa.

Den mangeårige L/K-treneren har denne helgen takket ja til å være hovedtrener for Nordreisa. Dermed er Johnsen ute av L/K-systemet for første gang siden han trådte inn i klubben i september 2001.

Johnsen var hovedtrener i L/K fra 2002 til 2006. Det siste året sidestilt med Vegard Berg-Johansen. I 2007 hadde Johnsen et hvileår som spillerutvikler i klubben, mens han var tilbake som hovedtrener i 2008, i tospann med André Fagerborg.
Johnsen var ikke tiltenkt en trenerrolle i L/K i 2009, men L/K ville hatt god bruk for hans kunnskap og kompetanse i andre deler av driften. Nå blir det istedet Nordreisa for Johnsen.

Johnsens største meritter som L/K-trener er seriemesterskapene i 2002 og 2004 og ikke minst kvalikseieren i 2004 og påfølgende opprykk til allnorsk fotball.

L/K har en haug med gode minner fra Dan Håvards tid i klubben, og forhåpentligvis har Johnsen det samme fra sine drøye åtte år som L/K-er.
Med Johnsen får NIL en humørfylt og uhyre kompetent trener som vet nøyktig hva han vil og hvordan han skal oppnå det.

Vi ønsker Dan Håvard all mulig lykke i sin nye jobb!

Med Dan Håvard på plass i NIL, er det faktisk eks L/K-ere som trenere i tre ulike FK Fotball-klubber. Vegard Berg-Johansen har som kjent ansvaret i Fløya, og forleden ble det klart at Frode Følstad skal være hovedtrener i Ishavsbyen. I tillegg har jo FIL-trener Frank Berntzen en liten fortid som spiller i gamle Lyngen.