Positivt møte med jentelaget

Postet av Lyngen/Karnes IL den 26. Jan 2009

Mandag kveld ble det avholdt møte med spillere og foreldre rundt jentelaget til L/K FIL i kantinen i Lyngenhallen.

Totalt 18 personer, ni spillere og ni foreldre møtte opp på mandagens møte med ledelsen i L/K. Foranledningen til møtet var manglende trenerløsning for jentelaget, samt en liten "varetelling" på antall jentespillere for sesongen 2009.

Jentelaget er meldt på i 11-serien i 2009, og etter en rask gjennomgang av tilgjengelige spillere var det ingen tvil om at var et sterkt ønske om å stille lag i årets serie.

Uten at det ble avklart hvem som formelt tar ansvaret for jentelaget, ble det satt ned et trener-team bestående av Hege Sørensen, Uno Nesvik, Kjell Bjørklid og Bernt Olav Johansen. Disse skal sammen utarbeide et opplegg, samt lede treningene for jentelaget i tiden fremmover.

Avslutningsvis ble det tatt opp muligheten for å reise på en større turnering i løpet av året. Dette skapte stor entusiasme, særlig blant spillerene. Spillerene gjennomførte sin første trening i etterkant av møtet, og er nå i gang med sesongen.