L/K i 2009:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 19. Feb 2009

Storebror også klar

Få dager etter at lillebroren tok pennen fatt, har Gaute Veseth Olsen også skrevet under B-skjema for L/K.

En knapp uke etter at Tore Veseth Olsen (24) signerte for L/K følger hans fem år eldre bror Gaute Veseth Olsen (29) etter. Det har i det siste ligget i kortene at brødrene ville bli gjenforent på fotballbanen i L/K og nå blir det et faktum.

Kjøllefjord-brødrene spilte sammen på Bossekop og var blant andre sentral i kvalikoppgjøret på Polleidet i 2002, der de blant annet skal ha litt av æren for at BUL-laget den gangen ble karakterisert som "løpsvillig og hurtig".

Gaute (29) har de siste sesongene spilt for Kvaløysletta, der han faktisk spilte litt sammen med en annen L/K-nyervervelse denne sesongen, Torgrim Sollid.
Men viktigere så har Gaute selvsagt også en liten fortid i L/K. Vintersesongen 2006 spilte Gaute seks kamper (tre mål) for L/K og nå får han sjansen til å pynte ytterligere på det pene målsnittet han har i klubben.

Gaute skal bruke de første ukene som L/K-spiller til å gradvis øke treningsmengdene, slik at han fysisk kan stå best mulig rustet når sesongen kommer i gang. Gaute hadde sin første trening med L/K tirsdag og viste allerede der at han har både fart, teknikk og målsug nok til å gi herrene Hausner og Leonhardsen litt god, gammeldags "selection headache" når formen melder seg for alvor. Gaute er venstrefotspiller og kan, i likhet med broren, bekle en rekke roller offensivt hos L/K.

Med Gaute i L/K og med comeback-guttene Viktor A. Sørensen og Tor Arne Larsen tilbake så har vi i hvert fall fått verdifullt påfyll av venstrefotspillere i klubben!

Det er spennende tider, men per 1. mars vil nok de aller fleste brikkene i stallpuslespillet ha falt på plass. Da vil også draktnumrene til alle 24 utespillere bli "spikret i stein" for sesongen.