4. divisjon:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Mai 2009

Sliteseier på Polleidet

Innbytter (!) Øyvind Garfjell ble tungen på vektskålen i hjemmekampen mot Skognes på Polleidet i kveld. Han satte inn både 1-1 og matchvinnermålet 3-2 og viste at han er på full fart tilbake etter skadetrøbbel.

Skognes er et bra 4. divisjonslag, tabellposisjonen til tross, og ledet ikke ufortjent 0-1 til pause. Også i andre omgang må man kunne si at L/K var hakket mer effektiv enn Skognes. Øyvind scorer to vakre mål. Spesielt det siste er det høy klasse over. Begge Øyvinds mål kommer forøvrig etter forarbeid av en kvikk Magnus Minde, som for alvor begynner å vise fram steg og driv på andrelaget.

Også Rune Lillevik kom på scoringslisten i dag, etter en corner fra Magnus Minde som innbytter Cato Larsen flukter tilbake inn i feltet. Lille putter sikkert fra kloss hold.

Skognes hadde forøvrig noen skikkelig feite sjanser utover i andre omgang og hadde absolutt fortjent å score mer enn de to de fikk totalt. Men på uvant gressbane satt ikke sistetouchen for Sjursnes-guttan, i tillegg til at keeper Vegard Samuelsen var veldig på alerten i dag.

Med seks poeng på fire kamper, hvorav tre har vært borte, skal L/K 2 si seg rimelig fornøyd med sesongstarten. Laget i dag var ikke det sterkeste vi har stilt i år på papiret, men det holdt helt inn likevel. 93-modellene Jøran Grønnbakk Åsheim og Martin Strand viste at de har noe å bidra med på dette nivået, og på høyreback storspilte lenangsværingen Lasse Simonsen nesten hele kampen før krampa tok ham. Ros også til innkallingsvikarene Uno Nesvik og Cato Larsen, som klarte seg meget godt i hver sin omgang.

L/Ks lag: Vegard Samuelsen; Lasse Simonsen, Jan Robin Bjørn, Uno Nesvik, Eivind Bekkstrand; Lasse Hausner, Martin Strand, Jøran Grønnbakk Åsheim; Rune Lillevik, Alexander Løvland Rygh, Magnus Minde.

Innbyttere: Øyvind Garfjell, Cato Larsen

Gule kort, L/K: Alex Løvland Rygh.

Dommer: Stephan Sivertsen - god.