Kretstinget 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Feb 2010

Tor Inge fikk hedersprisen

På helgens kretsting var Lyngen/Karnes egen Tor Inge Holm (64) én av fire som ble hedret for administrativ innsats og tjeneste i fotballen. Holm har solid fartstid i gamle Karnes IL, og satt også en lang periode på 90-tallet som Troms fotballkrets øverste leder.

Tor-Inge er i dag nestleder i NFFs klagenemnd for klubblisens og følger fortsatt med i lokalfotballen. Holm er støtt å se på L/Ks kamper - både i Lyngen og i Tromsø. Han var også på plass da Sondre Kåfjord åpnet kunstgressbanene på Geitnes og i Furuflaten i september i fjor.

Moderklubben gratulerer Holm med hederstegnet!

Les mer i Framtid i Nord her!

Vi tar også med at Jill Karin Nilsen på damelaget til Nord-Troms ble kåret til årets spiller i 2009. Jill (36) startet sin fotballkarriere på aldersbestemte lag i gamle Lyngen, der hun blant annet spilte på lilleguttelaget som deltok i Scandia Cup i Trondheim i 1985. Etter hvert gikk sandvikingen, søster til L/Ks backlegende Frank Nilsen og datter av Erna Nilsen, en av pionerene i damefotballen i Lyngen på 70-tallet, over til Furuflaten der hun begynte på sin karriere i kvinnefotballen. Og der holder hun koken fortsatt - i damenes 2. divisjon.

Moderklubben gratulerer Jill Karin Nilsen som Årets spiller i fotballkretsen i 2009!