Kretslaget:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Apr 2010

Mye spilletid i Alta

L/K-spillerne Oskar Kleveland Leiros (14) og Joakim Einebakken Nilsen (15) fikk mye tillit på kretssamlinga i helga.

Kretsamlinga for spillere født i 1994, 1995, 1996 og 1997 ble avviklet i Finnmarkshallen i helga. L/Ks to gutter, Oskar Kleveland Leiros og Joakim Einebakken Nilsen, spilte begge kampene mot kretslaget til Finnmark.

Unge Einebakken Nilsen spilte så godt som to hele kamper som midtstopper - en posisjon han allerede har flere kamper for L/Ks A-lag i - mens enda yngre Kleveland Leiros spilte en omgang i hver kamp - begge på høyrebacken.

- Det gikk greit, ja. Følte at jeg spilte meg opp utover i kampene, sier Einebakken Nilsen, som hadde Salangens Joachim Staff som stopperpartner i helga.

Begge spillerne er naturlig nok blant de aller mest talentfulle av unge spillere i L/K i dag. Einebakken Nilsen kom fra Furuflaten i vinter, men har spilt aldersbestemt fotball for samarbeidslaget L/K-FIL lenge. Joakim er i A-stallen til L/K og har seks A-kamper for L/K så langt. Han har spilt både stopper, midtbane og spiss på A-laget så langt.

Med den nye ordningen der spillere født i 1995 kan spille seniorfotball kan også Oskar Kleveland Leiros få sin seniordebut i år. Han har forsåvidt hatt den allerede, da han spilte den uoffisielle treningskampen mot Nordreisa i Lyngenhallen tidligere i vinter. Oskar er, i likhet med Joakim, en fast del av den unge A-lags-treningsgruppen i Lyngen og vil helt sikkert få innhopp på B-laget i 5. divisjon i år.

Det er viktig at klubben er representert på kretslag. Der har L/K lange tradisjoner og det er hyggelig at nye unggutter hevder seg på kretsnivå.

L/K hadde også en jentespiller med på kretssamlinga i Alta. Susann Simonsen (født i 1994) representerte klubben i helga.