FK Fotball-Ligaen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 31. Jul 2010

Årsverste i høståpningen
L/K tapte fortjent for Salangen på Geitnes i dag.

L/K skuffet hjemmepublikummet og helt sikkert også seg selv med en medioker forestilling på Geitnes i dag. Til tross for at L/K tok ledelsen med 1-0 ved Espen Haugen, så slipper man Salangen inn i kampen igjen. Salangsværingene og tremålsscorer Stian Kristoffersen var vanskelig å stoppe i dag og selv om Steffen Dreyer setter inn 2-3 og har en gyllen sjanse til også å scorer 3-3, så blir det null poeng i dag. Dreyer misbrukte et straffespark på slutten, på stillingen 2-3 og det var sånn sett symptomatisk for kampen.

Salangen var fullt på høyde med L/K gjennom hele kampen - som var av det sjansefattige slaget. L/K hadde fem-seks målsjanser totalt og Salangen hadde det samme. Når et fåtall av L/K-spillerne klarer å mobilisere for krig, så blir det vanskelig.

Ros til Espen Haugen for scoringen sin - en heading på lengste etter innlegg fra Andreas Løvland. Forøvrig Haugens første seriemål noensinne for L/K. Mye vilje bak 2-3 målet til Steffen Dreyer også - etter kort corner fra venstre - selv om keeperen gjør en dårlig jobb på den. Steffens 120. mål for L/K.

Med tilsvarende L/K-innsats på Skjervøy neste helg så blir vi "etten levvanes" av skjervøyværingene. Men sannsynligvis er tennings- og innsatsnivået et helt annet i L/K-laget neste helg.

Skarp vant en solid seier i dag og dermed er det seks poeng opp til svarttrøyene på toppen av tabellen.

L/Ks lag: Jørgen Vik; Andreas Holm, Mats-Haakon Karlsen, Joakim Flatvoll, Rudi Dreyer; Ole Remi Hausner, Espen Haugen, Andreas Løvland, Ole Oscar Ross; Steffen Dreyer, Morten Nilsen.

Innbytter: Christer Steinvik

Dommer: Ragnar Dahl, Kvaløysletta - grei kamp