FK Fotball-Ligaen 2010:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Sep 2010

Fire poeng opp til Skarp
Seieren på Senja mandag holder fortsatt liv i gullhåpet for L/K.

L/K har fortsatt muligheter til å ta FKFL-gullet i 2010 etter Lange og Johnsens menn vant 3-2 over Senja 2 mandag. I og med Skarps tap for Finnsnes er vi nå bare fire poeng bak serielederne.

Dessverre er det kun to kamper igjen av sesongen og L/K har tøff motstand igjen i nettopp Finnsnes og Skarp. Sistnevnte skal til helga møte et BOIF-lag som er fortapt i bunnen av tabellen, men som vi vet kan lage trøbbel for mange lag på en god dag. Og skulle Geir Gillebos disipler fra Målselv klare minst uavgjort mot Skarp i helga og vi vinner mot Finnsnes på Polleidet, så blir det ren seriefinale mot Skarp neste helg. Det hadde jo vært artig...

Kampen mot Senja 2 startet på bst mulig vis med to scoringer av banens bestemann Ole Oscar Ross. Lyngseidet-gutten gjorde som han ville og L/K burde kunne gått til pause med 2-0 ledelse. Dessverre får Senja 2 et straffespark før hvilen som de scorer på. Og like etter pause kommer utligningsmålet også etter fomlende forsvarsspill av L/K. Senja 2 får så en mann utvist og få minutter før slutt får vi et angrep som involverer Øyvind Garfjell og Ole Oscar Ross og som ender med at Andreas Løvland blir matchvinner for andre gang på kort tid. Viktig egenskap!

Med seieren mot Senja 2 har L/K full pott og 18 poeng mot de tre reservelagene i divisjonen - TUIL 2, TIL 3 og Senja 2. Tradisjonelt har L/K bestandig hatt trøbbel med slike lag, og senest i fjor avga vi fire poeng mot TUIL 2 og TIL 3. Dette året har det imidlertid vært solide saker.

* Espen Haugen, som gjorde forarbeidet til Ross' 2-0 scoring, må stå over med tre gule kort i kampen mot Finnsnes på Polleidet lørdag. Men til den kampen er dog Steffen Dreyer tilbake etter karantene, så vi står bra rustet til årets siste hjemmekamp uansett.

* Ole Oscar er oppe i 14 seriemål for L/K i år og 35 totalt. Løvland sin matchvinnerscoring var ungguttens 20. A-lagsmål for L/K og hans 12 mål for året - hvorav seks er i serien.

* Joakim Einebakken Nilsen spilte sin 20. kamp for L/K denne sesongen (og totalt) og dermed har totalt 13 spillere 20 eller flere A-kamper denne sesongen (vinterserie, cup, privat og serie). Totalt har L/K spilt 28 kamper denne sesongen og Andreas Løvland er nærmest full score med sine 26 - alle fra start. Løvland måtte stå over to treningskamper i vinter på grunn av skade, men har ellers spilt alt. Øyvind Garfjell og Jørgen Vik følger nærmest, med sine 25 kamper.

Senja 2 - L/K 2-3 (1-2) L/Ks mål: Ole Oscar Ross 2, Andreas Løvland 1

L/Ks lag: Jørgen Vik; Joakim Einebakken Nilsen, Tomas Einebakken Nilsen, Joakim Flatvoll, Øyvind Garfjell; Espen Haugen, Ole Remi Hausner, Andreas Løvland, Christer Steinvik; Ole Oscar Ross, Tarjei Hansen Gautestad

Innbyttere: Andreas Holm, Alexander Løvland Rygh

Gule kort L/K: Andreas Holm og Espen Holm