3. divisjon, L/K - IFK:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Aug 2012

Endelig match igjen
L/K og Lasse Biti Næss tar imot Ishavsbyen i kveld.

En drøy måned siden sist kamp, hjemme mot Salangen, er det endelig klart for ny kamp for L/K. Høstsesongen er i gang og Ishavsbyen er gjester på det nydelige gresset på Polleidet.

L/K har fått trent bra i fotballferien, men har ikke spilt noen kamper. Treningskampen som skulle spilles ifm. treningsleiren i Piteå ble avlyst og dermed er det viktig å pikke av kamprusten ganske kjapt i kveld. L/K vant knepent 4-3 i vårkampen mot Ishavsbyen og selv om IFK har skuffet litt de som hadde tro på dem som et topplag før sesongen, så skal ingen tro at ikke bylaget kan klare å stelle i stand mye trøbbel for L/K i kveld.

For selv om L/K er ubeseiret mot IFK på de seks siste kampene (cup inkludert) så skal vi ikke lenger tilbake enn til 2009-sesongen for å finne sist IFK vant begge serieoppgjørene mot L/K.

L/K savner sin skadede høyreback Joakim Einebakken Nilsen til dagens kamp i tillegg til keeper Jørgen Vik, som ble skadet før ferien. Heller ikke Vegard Emaus Nikolaisen er med i dag, men ellers skal troppen være ganske intakt. Det inkluderer spiss Steffen Dreyer, som melder seg klar til innsats etter skade i sommer.

L/K ligger seks poeng bak Fløya og syv poeng bak Bossekop før kveldens kamp. Med seier, kan vi kneppe innpå lederne BUL, som spilte 0-0 mot Porsanger i går.

Kampstart 19.30 i kveld. Møt opp!