3. divisjon, Porsanger - L/K 0-4:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Aug 2012

Seier og nye Dreyer-mål
Steffen Dreyer scoret tre mål da L/K slo Porsanger i ettermiddag. Endelig versjon!

L/K spilte mot Porsanger på Lakselv gress klokken 14.30 og vant 0-4. L/K ledet 0-2 til pause etter mål av Ole Oscar Ross og Steffen Dreyer. Etter hvilen satte Dreyer inn ytterligere to mål og sikret dermed seieren til et L/K-lag som gledelig nok også holdt nullen - for andre kamp på rad.

Steffen Dreyers tre mål betyr at han nå er oppe i 21 seriemål og 27 mål tilsammen for L/K i år. Porsanger er normalt sterke på eget gress, men L/K tok skalpen deres i år som i fjor. L/K har holdt nullen begge gangene også og har slått PIL alle gangene lagene har møttes (2011 og 2012).

L/K stilte med samme 11 som startet forrige kamp - hjemme mot Nordreisa.

Seieren smakte ekstra godt ettersom våre to erkefiender i tabelltoppen, BUL og Fløya spilte uavgjort 1-1. Dermed passerte vi Fløya på tabellen og tok inn to poeng på BUL.

L/K stilte med følgende 11 fra start:
Jørgen Vik
Mats-Haakon Karlsen
Vegard Emaus Nikolaisen
Marius Dreyer
Joakim Einebakken Nilsen
André Fagerborg
Ståle Johansen
Øyvind Garfjell
Ole Oscar Ross
Lasse Biti Næss
Steffen Dreyer

Innbyttere: Oskar Leiros og Stig-Roar Hansen Rognli.

Slik gikk kampen - slik vi oppdaterte på våre Facebook-sider!

• Joakim Einebakken Nilsen spiller venstreback for anledningen, mens Øyvind Garfjell er flyttet høyere opp i banen.

• Tilsvarende oppgjør i fjor endte 0-2, med Andreas Løvland og Morten Nilsen som målscorere.

• Kampen er i gang.
  • PIL har startet best.

• Det meldes om fem tilskuere på Lakselv gress, men vi regner med at det dukker opp flere?!

• ?11 min: Stor sjanse til L/K! Steffen på langt løp, slår inn og Ross fra 7-8 meter på blank goal.

• ?12 min: André Fagerborg med farlig skudd, men fortsatt 0-0.

• ?18 min: Hjemmelaget presser nå. Har flere farlige cornere, men kaptein Jørgen Vik og hans menn holder buret rent så langt.

• ?22 min: Steffen Dreyer skyter godt, men forsøket går utenfor.

• L/K sliter litt på sin høyreside nå.

• ?27 min: PIL-skudd i tverrliggeren. L/K lever en smule farlig nå.

• ?30 min: 0-1, Ole Oscar Ross!

• Troms og Finnmarks raskeste fotballspiller løper igjennom og setter ballen i mål etter nydelig L/K-spill.

• Steffen Dreyer spiller Ross fri etter at Vegard Emaus Nikolaisen og Joakim Einebakken Nilsen har startet angrepet bakfra.

• ?35 min: 0-2, Steffen Dreyer!

• Stor jobb av L/Ks suverene toppscorer som setter sitt 18. seriemål for sesongen.

• L/K kjører kampen nå.

• Målscorer Steffen Dreyer ligger nede nå.

• Ligger ute på sidelinjen mens kampen går videre.

• ?40 min: Porsanger med ny, stor sjanse. Tverrliggeren igjen!

• ?41 min: Steffen har kommet inn igjen.
  • ?41 min: Joakim Einebakken Nilsen og Mats-Haakon Karlsen har switchet backplass. Karlsen nå på venstre, mens Einebakken Nilsen er på høyre.

• ?42 min: Porsanger-spiller ligger nede.

• ?45 min: Ross er på hugget. Skyter, men skuddet går utenfor.

• Det er pause på Lakselv gress.

• ?2. omgang er i gang i Lakselv.
  •
  • ?48 min: PIL har kommet best i gang i andre omgang.

• ?50 min: Farlig sjanse til Porsanger, men ballen går utenfor. Klarer Vik og co. og holde nullen en omgang til?

• ?52 min: Porsanger farlig fremme på corner.

• ?53 min: L/K ligger lavt med laget.
  • ?56 min: 0-3, Steffen Dreyer!
  •
  • Steffen takler midtstopper som er på tur opp. Tar ballen fra ham og går hele veien fra midtbanen, runder keeper og setter sitt 20. seriemål for sesongen.
  • Litt mot spillets gang i andre omgang, men det får være underordnet :-)

• ?58 min: Virker som L/K har våknet etter 0-3 målet.

•  ?60 min: Ståle Johansen har en ball i må etter corner, men scoringen blir annullert pga. mye tumulter og krangling i feltet.

• ?62 min: Stor sjanse til L/K! Keeper redder vakkert.
  • L/K ruller ballen fint nå.

• ?67: PIL med stor sjanse, men nullen holder fortsatt for L/K.

• ?68 min: L/K kommer tilbake. Godt spill, men ikke mål denne gangen.

• ?75 min: L/K triller ball på gresset i Lakselv.

•  ?78 min: 0-4, Steffen Dreyer!

• Joakim Einebakken Nilsen slår en 70-meters pasning, som søskenbarnet Steffen Dreyer tar ned og løper i mål. Vakkert!
  • Det lukter tre poeng lang vei nå.
  • ?83 min: Lasse Biti Næss og Mats-Haakon Karlsen går ut. Stig-Roar Hansen Rognli og Oskar Kleveland Leiros kommer inn.
  • ?86 min: L/K bruker god tid og rir sin solide ledelse.

• Vi er på overtid. L/K har hatt flere sjanser mot slutten av kampen.

• Slutt og 0-4!