Vinterserien, L/K - FK Senja 3-2:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 6. Apr 2013

Viktig seier for guttan
Disse elleve, samt en fem-seks innbyttere sørget for L/Ks første seier på en stund. Oppdatert versjon!

Bak fra venstre: Mats-Haakon Karlsen, Vegard Emaus Nikolaisen, Jan-Robin Bjørn, Mads A. Bjørkly, Ole Oscar Ross, Lasse Johnsen. Foran fra venstre: Stian Nordby, Christer Steinvik, Kristoffer Granås, Marius Grønnbakk, Marius Dreyer.

L/K rodde i land en sterk seier over FK Senja i dag. L/K kom under 0-2 like før pause, men kom tilbake og vant altså 3-2.

Målscorere i dag var Ole Oscar Ross, Oskar Leiros og nykommeren Jonathan Talseth Nilsen. De to siste var innbyttere og Leiros scoret for sikkerhet skyld med sitt første spark på ballen!

Utrolig viktig for det unge L/K-laget og få seg en seier nå etter en tung periode med stygge tap. Nå er det 15 dager til seriestart og selvtilliten har fått seg en boost.

Men det kunne se litt småstygt ut for L/K i første omgang. Etter å ha spilt en god kamp og ikke minst holdt buret rent i nesten hele omgangen slipper L/K inn to mål på tampen av omgangen og trener David Lundblad innrømmer at det nok var en fare for at spillerne da skulle tenke tilbake på for eksempel Skarp-kampen, der man slapp inn fire mål rett før pause.

- Vi viser styrke når vi klarer å komme tilbake der. Vi har hatt noen dårlige opplevelser i det siste og det kan fort snike seg inn i bakhodet på nytt, sier Lundblad.

Men denne gangen viser L/K mental styrke. Ole Oscar Ross reduserer for L/K på en flott gjennomløpning og vi kan gå til pause med bare ett mål å ta igjen i andre omgang.

L/K spiller en god andre omgang også og klarer å snu kampen. Først ved innbytter Oskar Kleveland Leiros, som assistert av Ole Oscar Ross, får muligheten fra knappe 20 meter. Han klinker ballen i hjørnet og scorer dermed sitt første mål for sesongen.

Men oksvikingen er ikke den eneste innbytteren som har lyst å vise seg fram. Kun kort tid etter er en annen, Jonathan Talseth Nilsen, på ferde. Igjen er Ross nest sist på ballen før Nilsen setter den i hjørnet til 3-2. Den tidligere Ishavsbyen-spillerens første scoring for L/K etter at han signerte for L/K forleden.

- Det blir farlig hver gang Ole Oscar får ballen og setter fart. Det betyr mye for oss å ha ham tilbake, slår David Lundblad fast etter kampen. Ross fikk da også bestemannspremien fra OMT Fotballside.

L/K-treneren er veldig lettet over å kunne bokføre en L/K-seier igjen.

- Det var viktig, ja. Viktigere enn det jeg turte å si i garderoben før kampen. Guttene trengte denne seier. Nå legger vi den "i banken" og så skal vi ta enda et steg i siste vinterseriekamp - mot Ishavsbyen.

L/K skaper mye sjanser mot FK Senja. Det gleder treneren. At man har to sitausjoner som lett kunne blitt straffespark, samt et offsideannulert mål som så svært tvilsomt ut, tar han bare med seg.

- Vi skaper mye og kunne fort ha scoret mer. Vi burde fått et straffespark eller to, men samtidig så har Senja også sine sjanser og burde kanskje hatt et straffespark de også, sier Lundblad.

Han skryter av hele lagets innsats i dag - inkludert alle innbytterne som kommer inn og gjør gode kamper. Men han velger likevel å trekke fram to spillere spesielt.

- Marius Dreyer og Mats-Haakon Karlsen var helt sjef som midstopperpar i dag. De tok luven av alt Senja kom med, sier Lundblad.

* FK Senja stilte et sterkt lag mot oss, men de spilte senere på dagen kamp mot Finnsnes mot det som ser mer ut som en førsteellever når 2. divisjon tar til. Det laget L/K møtte kan derfor fort være det FK Senja 2 stiller i 3. divisjon når seriespillet tar til der. Det betyr at senjaværingene har en svært så solid stall i 2013.

L/Ks lag: Kristoffer Granås; Jan-Robin Bjørn, Mats-Haakon Karlsen, Marius Dreyer, Lasse Johnsen; Vegard Emaus Nikolaisen, Marius Grønnbakk; Christer Steinvik, Stian Nordby, Ole Oscar Ross; Mads A. Bjørkly

Innbyttere: Kristian Knutsen, Jonathan Talseth Nilsen, Edvard Hamnvik Sagelv, Oskar Leiros, Lars Petter Rotvold Nilsen og Stig-Roar Hansen Rognli.